Här finner jag ro

Om mig

tisdag 30 oktober 2012

Inga problem med att få upp pulsen idag :)

Tänk vad en god natts sömn kan göra underverk! Igår var jag som en urlakad dikstrasa som knappt kunde lyfta benen. Efter en skön natts riktig sömn så var jag pigg och på gång igen. Skolan gick kanske inte som en dans men betydligt mycket bättre än igår iallafall. Jag gillar verkligen att läsa om muskler och annan anatomi men det är så himla mycket plugg. Det börjar dock klarna lite. Det alla dessa latinska namn som vrickar min tunga. För några år sen hade jag en period när jag var utbränd men körde på ändå. Det har gjort att jag har svårt att ta in för mycket på en gång och blir lätt överstressad. Jag har lite svårt med minnet och måste läsa många gånger för att lära mig. Jag gillar inte när saker och ting är för ostrukturerade och rörigt. Det gör att jag blir stressad och får svårt att se helheten. Jag vill ligga steget före och veta vad som ska hända. Ibland är det svårt att pusta och släppa allt och bara ta det lugnt. Det har jag faktiskt gjort i eftermiddag (nästan).


Det är ju tisdag och då kör jag mitt älskade crosstrainings pass. Idag var vi fyra tjejer från min klass i min grupp. Så härligt att pusha och pressa varandra. Jag älskar som sagt detta med att ta ut sig så att man nästan kryper ut ur salen. Underbara känsla! Vilken skildnad från gårdagens pass när jag knappt fick upp nån puls. Idag hade jag inga problem med att få upp pulsen utan det svåra var väl att få ner den mellan övningarna :). Jag pressade dock inte mig själv så hårt med tunga vikter idag utan tog det något lugnare men bara något. Boxjump är så häftigt när man vågar hoppa upp på den höga boxen. Det sitter ju bara i huvudet och inte i att man inte kommer upp. Härlig känsla!

Nu ska jag dricka upp mitt te och äta min kvarg blandad med citruskesella sen blir det nog att säga god natt för denna dag.

Sov gott och tänk på att imorgon är en ny dag med nya möjligheter:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar