Här finner jag ro

Om mig

onsdag 24 oktober 2012

Lite seg i kroppen

Har sovit lite dåligt inatt och känner mig lite seg och trött. Jag har kommit in en ganska intensiv träningsperiod och det känns i kroppen. Jag har som jag tidgare sagt lite problem med vila och återhämtning och kör bara på. Det brukar bli någon dag i veckan som kroppen säger ifrån. Det är idag! Jag kör ganska högintensivt när jag tränar så min kropp utsätts rätt rejält vid varje träningspass. Tisdagens crossfit pass var verklingen bra och jag lyfte rätt tungt. Igår tränade jag combat och det kändes att jag var rätt seg i axlarna. Jag skulle nog behöva en massage:)

Anatomin börjar ta form nu och det är så många olika latinska termer som gör att jag håller på att vricka tungan och fattar inte vad det står. Det känns ändå som det kommer att lösa sig när vi börjar med massagen. Då kan man ju mer jobba med kroppen. Jag satt och pluggade flera timmar igår kväll och hade Magnus som försökskanin. När jag sitter och koncentrerar mig så mycket får jag så himla ont i ögonen och huvudet. Jag hoppas verkligen att jag får en tid på ögonkliniken snart så jag får lite ordning på det här. Det är så jobbigt att plugga när man inte ser ordentligt. Snart är det dock massage och då behöver jag inte läsa så mycket.

Idag ska vi har lite vattenaerobic på vår torsdagsaktivitet. Ska bli skönt att träna i vatten. Jag har inte gjort så ofta så det ska bli kul.

Nu ska jag ta mina tjocka pärmar och böcker och dra ner till skolan. Mycket att hålla reda nu vill jag lova.

Ha en skön dag och glöm inte att dra tillbaks klockan i helgen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar