Här finner jag ro

Om mig

torsdag 25 oktober 2012

Svettas i vatten kan man det?

Tjolahopp!

Dagen började segt men slutade i topp!

Anatomin gick som en dans och det är bara att plugga plugga och plugga som gäller. Med härliga vänner som peppar och hjälper en så funkar det hur bra som helst. Jag älskar att plugga tillsammans med några i grupp så man kan lära av varandra.

Min träningsfria dag innehöll ett fartigt och blött vattenaerobic pass som instruerades av vår glada och käcka kollega Anna.
Som vanligt när det är torsdagsaktivitet på skolan så släpper alla hämningar och hela klassen åkte iväg fnittriga och glada. Killarna var nog lite skeptiska till detta men kommentaren efteråt var så skön. " Har aldrig svettats så i vatten förut". Visst kan man svettas i vatten. Fasen det var hur jobbigt som helst. Med lite flytbälten och konstiga vantar gav vi oss av ut på djupt vatten. Alla var nog lite nervösa för vad som komma skulle. Det var hög och härlig musik och fart i hela passet ut. När timmen var slut och hantlarna lades upp på hyllan kändes det i hela kroppen. Lite streching och bubbelbad var hur skönt som helst. Återhämtning på hög nivå vill jag lova.

Energin började komma tillbaks i kroppen!

Nu sitter jag här hemma och bara njuter i stilheten. Barnen är på UV, maken i stan och jag bara hör brasan sprakar. Ikväll ska jag inte plugga något eller kanske skriva någon kort utrvärdering men inget mer. Hjärnan behöver oxå lite återhämtning!

Imorgon är det fredag igen. Shit pommes frites vad tiden går fort! Morgondagen innehåller lite mer anatomi och sen ett göttigt crossfit pass med brudarna. Me like!


Ha en skön torsdagskväll och glöm inte att ta hand om er själva. Tänd lite härliga doftljus, njut av brasan eller ta ett skönt avkopplande bad. Vi behöver alla få lite egentid ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar