Här finner jag ro

Om mig

tisdag 23 oktober 2012

Lite tråkiga svar.... och mer snygga träningskläder

Idag har jag varit i Jönköping och kollat upp mina ögon på ögonkliniken. Jag har märkt att jag har fått mycket sämre syn nu det sista halvåret. Jag har en ögonsjukdom som heter keratokonus. Det var några år sen jag fick veta det och sjukdomen har varit vilande men nu har den blivit värre. Jag kommer att få en behandling som kan bromsa sjukdomen men det finns inget som kan göra att jag får bättre sym Tyvärr,jag kan även få göra någon form av operation på hornhinnan i värsta fall byta ut den. Jag vill bara få första behandligen gjord så att jag kan prova ut nya hårda linser och även ett par nya glasögen. Just nu ser jag mycket dåligt med min glasögen och det är jobbigt i skolan att läsar. Jag vill helst inte köra bil längre sträckor eller på natten. Jag ser suddigt och får dubbelseende. Det är skönt att ha fått svar och att de kommer att ta tag i problemet så fort som möjligt.

Detta är inget som kommer att påverka min känsla som jag har i kroppen. Jag trivs med livet och har så kul med det jag gör. Detta är bara en liten vägbula på min väg genom livet! Jag kommer inte att låta detta dra ner mig och jag är inte direkt rädd för det men lite olustigt är det självklart. Sjukdomen är ärftlig så jag måste hålla lite koll på barnen men den dagen den sorgen. Livet är till för att levas och jag kommer inte att låta detta hindra mig från att göra det jag älskar mest av allt.

Jag har inte alltid varit en person som har kunnat vända något negativt till något positivt eller iallafall kunnat se att det finns andra möjligheter att se på saken. Jag har nog just nu kommit till en punkt i livet där jag känner att jag har kommit dit. Jag har lärt mig att det är hur jag väljer att se på saken som gör om det blir något bra för mig eller något som påverkar mig negativt.

Det är en skön känsla i kroppen idag trotts att jag har fått lite tråkiga besked. Jag känner mig dock lite mosad efter dagens crosstraining pass haha. Det var verkligen ett härligt pass med en massa kondition och tunga vikter. I love heavy weights!

Här kommer lite fler bilder på snygga träningskläder!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Tack för att du delar med dig av dina tankar om keratokonus.
    Bli gärna medlem på http://www.keratoconus.se och hjälp oss att skapa en gemensam samlingsplats för oss som har keratokonus.
    /Johan

    SvaraRadera