Här finner jag ro

Om mig

tisdag 9 oktober 2012

Livspusslet börjar falla på plats

Jag har fått många aha-upplevelser denna vecka. Det har varit många bra föreläsare som har fått mig och tänka till. Det har varit många som jag har intervjuat som har satt igång mycket tankar.

Jag inser nog nu att det är bara jag själv och mina tankar som har begränast mig. Jag ha kanske sett på min övervikt som något som andra reagerar på och ser mig som annorlunda. Det kanske inte är så. Jag har skapat mig en identitet runt hur jag ser ut och har levt därefter. Jag tror att det är vanligt hos överviktiga att man känner så. Nu börjar jag skapa mig en identitet som "normalviktig" och det är ju inte så. Jag är annorlunda nu men inte för att jag har gått ner 25kg utan för att jag har ändrat mitt tänk och min syn på livet. Jag är inte samma person som i julas men ändå är ju det. Det är nått som har förändrats men det har egentligen inte med min vikt att göra. Det handlar om hur min syn på mig själv har förändrats. Jag har börjat bryta det negativa till något positivt och börjar få en insikt i hur jag är och ju jag vill leva mitt liv.
Jag har samlat och samlar på mig en massa verktyg och erfarenhet om hur jag ska gå vidare och nå mitt resulat. Blossom talade igår om att vara i sin Toppform och alla kan vara där i tanken men vi måste göra något för att komma dit. Jag känner verkligen att jag är i mitt livs Toppform vad det gäller att ha en balans och en harmoni i mitt liv. Jag är jäkligt vältränad oxå:) Men det har inte den största betydelsen.
Jag har funderat mycket på varför detta hände nu och i år. Jag har ju kämpat med detta i hela mitt liv. Vad vär det som som gjorde att jag kom till en vändpunkt just nu. Jag kan inte riktigt svara på det men jag tror att det var så att jag själv gjorde att aktivt val och valde att göra en förändring. När jag väl har bestämt mig för något så kan jag tydligen flytta berg. Jag har en målmedvetenhet inom mig som jag inte visste att jag hade.
En annan anledning är alla underbara människor som har följt min resa och som har stöttat på så många olika vis. Personer som jag kanske aldrig tidigare har pratat med, som jag tränar med, som finns i bakgrunden men inte visar sig så ofta facebook har varit en otrolig tillgång. Här har jag fått skriva av mig och blivit peppad av så många. Jag har kanske även peppat och inspirerat andra ibland. Min familj har stöttat och stått ut med mig under denna resa. Det har varit många timmars träning. Ibland kändes det som träningen gick före familjen men resultatet har de fått njuta av. De har fått en glad och hälsosam mamma och fru. De har verkligen varit värt det!
Det är så många jag vill tacka. Jag hoppas ni känner vilka ni är och alla ni som läser detta är en del av min resa.
Igår fick jag möjligheten att tacka en mycket speciell person som har betytt så mycket för mig. Jag tror inte han fattar själv hur viktig han ha varit i mitt liv. Han har sett mig och peppat mig så mycket. Han vet mina svagheter och vet när jag orkar lite till. Jag gnäller ibland men det skiter han i ! Det var lite känslosamt för mig att berätta detta för honom och nägra tårar föll men det är en ganska känslosam resa jag har haft.

"Jobba med dig själv och inte mot dig själv" Blossom Tainton


"Move your ass and your mind will follov" Blossom

Det blev ett långt inlägg men jag kände att jag var tvungen att skriva av mig lite. Skulle det vara någon som har några frågor eller vill ha lite pepp och feedback så här gärna av er till mig via FB eller kommentarer. Kommentarer visas inte direkt utan jag måste gokänna dem först.
Tack för att ni finns och för att ni är delaktiga i mitt liv!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar