Här finner jag ro

Om mig

måndag 8 oktober 2012

"Begränsa inte dig själv" Mårten Nylén

Gårdagen var minst sagt innehållsrik. Jag berättade ju om mitt möte med en härlig kille. Efter detta drog jag upp till Nässjö för att träffa två tjejer på Nässjö Läkarklinik. Det är en privatklinik. Vilket man märkte dirket när man kom in genom dörrarna . Det här var ingen vanlig tråkig vårdcentral från landstinget. Nytt och frächt bara 3 år gammalt.
Jag fick prata med en sjuksköterska och en sjukgymnast. Båda var ganska unga och mycket engagerade i stitt jobb. Så roligt och intressant att sitta och prata med dem. De hade kommit långt i sitt arbete med överviktiga och hade många bra saker som de arbetade med. Jag fick dock på nytt insikten att det är ganska tufft att slå sig in på denna bana. De menade på att det är inom den privata sektorn som intresset och pengarna finns. Imorgon ska jag till Vetlanda Vårdcentral och det ska bli intressant att se vad de kan erbjuda.

Efter detta besök var det dax för föreläsning med Mårten Nylén. Vilken kille!
Han var så inspirerande och så lätt att lyssna på. Han sa kanske inte så mycket nytt men han la fram saker och ting på ett sådant enkelt och bra sätt att allt bara föll på plats.

Han pratade om KAPACITET RESULTAT BALANS. Det handlar om att skapa våra egna möjligheter. Vi har alltid ett val. Vi begränsar oss själva och man måste väga flytta sina gränser för att uvecklas. Sätta upp ett mål som är realistiskt och ha delmål på vägen. Många vägar kan leda fram till målet. Inte köra fast vid en väg utan testa nya om det inte funkar. Gör det inte svårare än det är!
Han säger oxå att det är viktigt att hitta en balans mellan träning,kost,vila och mental hälsa. Utforma en handlingsplan för hur du ska nå målet. Brister motivationen på vägen gå tillbaks och "felsök". Var blev det fel i handlingsplanen och hur ska jag ändra på det för att jag ska nå målet?
Han menade oxå att positivt tänkande är otroligt viktigt. Positiv intsällning och viljan att förbättras skapar inspiration, motivation och viljan att förbättras. Detta gör att du når ditt uppsatta mål.
Vill man inte så kan man inte!

" Att man inte kan lyckas med allt tillhör verkligheten,
                men att aldrig ge upp tillhör dig"

"Det finns alltid flera sätt att nå sitt mål. Ge aldrig upp"
                                                                  Mårten Nylén



Nu ska jag strax ut på nya intevjuer. Idag är det en PT och Vetlanda Friskvårdscenter som ska grillas. Älskar fätlvecka!

Ha en härlig dag och tänk på vad Mårten sa:
Begränsa inte dig själv våga hitta nya vägar för att utvecklas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar