Här finner jag ro

Om mig

söndag 14 oktober 2012

Vill man få nått gjort är det bäst att göra det själv!

En kudde sm jag pysslade ihop igår.
Dagen började med en riktig sovmorgon. Till och med jag sov till runt 8.30-tiden. Så skönt. Vi hade som vanligt en härlig kväll igår med våra goda vänner Mats och Sofia. Jag älskar verkligen att sitta och prata med dem. Just nu är jag kanske lite för duktig på att prata för jag har så mycket jag vill berätta. Ibland måste jag tänka på att låta andra prata lite oxå:)

Tanken var att vi skulle möta upp ett gäng i Pauliström för att köra cross. Som vanligt när alla är lite trötta och vädret inte är så kul blir det jobbigt. Manne ville åka och även Moa. Matilda var inte alls sugen. Hon har velat ett tag nu och vet inte om hon vill fortsätta att köra. Jag har nu insett att det måste vara hon som väljer och inte vi. Hon kan bara själv välja vad hon vill göra. Det går inte att tvninga sina barn att göra något. Det gäller det mesta . Matilda och jag pratar mycket om att det är bara hon som kan göra valen och att det är hon som måste göra det själv. Jag hjälper och stöttar men hon måste själv göra det. Det gäller allt från skolan till allt annat i livet. Jag  har sett allt för många föräldrar som hetsar sina barn till något som de egentligen inte vill. Jag vill att mina barn ska tycka det är roligt och att de ska röra på sig. De väljer inte att bli världsmästare i unga åldrar utan tröttnar bara om deras föräldrar tjatar och pushar för hårt.

Idag valde hon att inte följa med att köra och vill förmodligen sälja sin cross. Fine, jag köper det men då var hon tvungen att träna något annat. Vädret var ju inte speciellt kul men hon tänkte dra ut en runda och springa. Jag föreslog att vi kunde köra lite cirkelträning här hemma istället. Det ställde hon på och vi körde lite TRX, tabata intervaller och styrkeövningar. Det var kul att träna med henne och hon är intresserad är av att lära sig.Den ungen är rätt envis och jag vet vem hon har fått det ifrån :) Underbara unge!
Magnus och Moa kommer nog snart hemma frysna och blöta efter ett tränispass på crossbanan. Tacopajen står och väntar på dem. Matilda åkte iväg till en kompis.
Vad gör jag då? Jo en stark kvinna reder ju sig själv. Vi har en hylla som Magnus skulle sätta ihop för ganska länge sen men det blir liksom aldrig gjort. Idag tog jag tag i detta och satte ihop den där hyllan själv. Ok det blev lite fel först och jag slog mig lite på tummen nu nu är den klar hihi. Känner mig ganska nöjd faktiskt:)

Usch vilket tråkigt väder. Jag tror att vi får ta och tända i tunnan även ikväll för att få lite värme i kroppen.
Ha en skön söndag alla underbara vänner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar