Här finner jag ro

Om mig

söndag 4 november 2012

Det är mörkt nu men det blir ljusare igen

Igår var det Alla helgons dag. Vi var som vanligt uppe på kyrkogården och tände ljus på våra nära och käras gravar. Jag har min mormor och morfar där. Magnus har sin morfar där och så har min mamma en farbror som vi alltid tänder för. Det är så stämningsfullt och rofyllt att gå på kyrkogården en sådan kväll. Det är mycket folk och många ljus som lyser. Min morbror och moster var oxå med. Det var kul att träffa dem för det var verkligen länge sedan vi sågs.
Magnus kom hem från Gotland imorse. Tävlingen gick väl inte riktigt som han hade tänkt sig men när cyklen inte går så kan man inte så mycket göra. Han ska strax åka och jobba på Ringhals en vecka så några timmar han vi iallafall umgås.

 Jag har spenderat största delen av dagen till att plugga en massa muskler, rörelsemönster, latinska namn och skelettdelar. Mitt huvud håller snart på att explodera känns det som. Nu ikväll när Magnus har åkt tänkte jag sätta mig en stund på spinningcykeln och rensa huvudet. Jag han inte in till gymmet idag heller men ibland blir det bara så. Jag måste prioritera skolan och familjen just nu. Nästa vecka är jag ju ensam med barnen så jag får se hur många gruppträningspass det blir. Tur att jag kan köra hemma lite.

Minneslunden på Vetlanda skogskyrkogård.

Mamma, min morbror och moster vid mormors grav.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar