Här finner jag ro

Om mig

söndag 4 november 2012

Måste det vara så svårt?

Usch just nu är jag inne i tråkig period. Detta inlägg kommer inte att bli positivt men jag måste bara skriva av mig lite.

Jag har som mål att gå ner 5kg till jul. Några har jag gått ner mer men nu står det still. Ska det var så himla svårt? Jag tränar som ett djur och sköter maten bra i veckorna men visst på helgen slinker det ner något gott men inga mängder. Vad fasen gör jag för fel? Borde inte förbränningen ökat nu när jag har gått ner så mycket redan. Jag orkar inte äta mindre nu när jag går i skolan. Jag vet att det är maten som är problemet. Jag måste kolla över vad jag gör för fel och felsöka. Kanske skulle börja skriva matdagbok? Väga maten igen, Ja nått måste jag göra för vågen står still och även måttbandet.

Jag har hamnat på en jäkla platå som jag inte kan komma över. Det börjar ta på psyket och jag är så nära att ge upp. Igår när Manne hade åkt iväg för att jobba bort en vecka så hade jag ett godissug från h-vetet. Jag var så nära att trilla dit. Jag visste att det fanns choklad som vi vunnit men som tur så öppnade jag den inte. Det är jobbigast när jag sitter ensam på kvällarna. Jag är också stressad över att jag inte kan träna som jag vill när jag är ensam med barnen. Mitt schema spricker liksom och då kommer stressen.

Jag känner oxå av höstmörkret och då blir jag extra trött och lite deppig. Jag gillar inte mörkret utan vill ha ljusa och härliga sommarkvällar. Vi brukar åka utomlands denna tid men i år när jag går i skolan kände vi inte att vi hade råd eller att jag ville vara ledig från skolan.

Jag börjar få en idé på vad jag vill fortsätta med efter utbildningen men det kan ju ändras många gånger om. Jag ska överleva massagen först. Alla dessa muskler och namn håller på att göra mig galen. Visst en del fastnar men de är så många och det är så mycket latin att lära sig. Idag har vi inte så lång dag i skolan så jag fär tid att plugga lite till innan barnen kommer hem från skolan.

Ha en bra dag alla och snart vänder det. Snart kommer snön och advent då blir det ljusare igen.

Carpe Diem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar