Här finner jag ro

Om mig

fredag 25 januari 2013

Fredag igen!


Då var det fredagkväll igen. Härligt! Så skönt!

Det var varit en ganska behaglig dag med skola, gym och bandy på världsnivå!

Vår lilla stad har byggt en bandy hall som har diskuterats mycket om. Det tänker jag inte orda om just nu. Jag har väl en åsikt men behåller den för mig själv. Det är dock härligt att den används på ett bra sätt. Just nu spelas B-VM i hallen. Jag var på invigningen i onsdags. Kul att se att 1500 personer hade tagit sig dit. Allt började med att en massa unga banydspelare från VBK och SAIK tågade in med ficklampor. Härlgit att se hur många barn och ungdomar som verkligen utövar denna sport varje vecka.
Ikväll var vi och tittade på Holland-Ungerna en kul match med spelare som verkligen brinner för sin sport. Visst ingen världsnivå på spelet men en härlig spelarglädje.Får se om jag hinner åka in och kolla på fler matcher imorgon.

Jag har även hunnit med att gymma lite och varit PT för Manne som började träna lite smått idag. Han kan ju inte direkt träna knät men överkroppen funkar ju. Han tyckte faktiskt att det var rätt kul att träna på gymmet. Ja det går visst att lära gamla hundar att sitta:) Jag han även träna lite axlar. Mina ben kändes faktiskt ganska sega efter gårdagens intervaller på löpbandet. Måste ta och börja planera upp min träning lite. Som det är just nu så blir det lite av varje utan ha någon direkt plan,

Imorgon ska jag köra lite massagestudio igen. Kul att få jobba lite igen! Först ska jag hinna med att träna lite CX Works på förmiddagen.

Nu är det dax för Gladiatorerna så jag hinner inte skriva mer.
Ha en skön fredagskväll. Har ni glömt att ta vilopulsen får ni en ny chans imorgon när ni vaknar utvilade och avslappnade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar