Här finner jag ro

Om mig

söndag 27 januari 2013

Grymt pass långt över mjölksyreströskeln :)


Söndag och dax för träning kl.10.00 med goa gänget på Vetlanda Friskvårdcenter. Kändes lite segt på morgonen. Jag är har inga problem med att gå upp på morgonen men min kropp gillar inte att träna så tidigt. Min bästa träningstid är ofta på eftermiddagen.

Jag laddade med gröt, ägg, kaffe och celcius. Det kändes som en bra uppladdning.

Vi var många som skulle var med idag. Kul att så många vill träna tillsammans. Idag var det ett annat gäng än förra söndagen så jag hade inte riktigt koll på vad som skulle hända. Tur var väl det!

Vi körde 7 olika boxar med 3 övningar i varje och körde så många varv som möjligt på 3 min och 1 min vila. Det var rätt mycket ben i övningarna och mjölksyran började komma efter några boxar. Det vara bara att bita ihop och köra på. Efter första varvet hade vi inte mycket extra vila utan körde på ett var till. Det blir alltså ca 30min *2. Kändes som mjölksyreträskeln var nådd för länge sedan och benen var rätt stumma. Så sista box jumpen gjorde jag snabba squats istället för att inte skada mig mer på denna grymma låda.
Efter allt detta plockade vi undan och sen körde vi lite  mage tabata intervaller. Brände gött i magen.

Mina ben var tunga som stockar när jag stapplade ut ur salen och jag var tacksam att Magnus skulle köra bilen hem. Han hade "bara" kört på gymmet så han var lite piggare än mig.

Härligt pass och jag längtar redan efter nästa söndag :)

Nu blir det vila och återhämtning hela dagen!
Ha en skön söndag! Over and out för idag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar