Här finner jag ro

Om mig

söndag 13 januari 2013

Fasen vad grym jag är!

Ok idag var det dax. Dax för att köra med the big boys. Jag hade en klump i magen och ville hela tiden fega ur. Ingen gjorde mig sällskap. Alla svek mig och jag kände mig rätt ensam:). Målet för året var ju att fortsätta utmana mig själv så nu kunde jag verkligen inte fega ur. Hela vägen in i bilen hade jag grym puls och var skit nervös. Fasen man vill ju inte göra bort sig totalt. Jag hade tänkt skita i allt och gå in på gymmet istället. Där fanns tryggheten och folk som jag kände. Eftersom det är samma parkering så hade det varit så lätt att bara glida in och låsas som inget hade hänt.
När jag väl kom in och parkerade kände jag igen en annan bil och tänkte fasen kan han köra första gången så kan fasen jag med. Tack Andreas för att du omedvetet peppade mig.

När jag väl kom upp till träningssalen så kände jag ju igen en massa ansikten. Då kändes det mycket bättre. Upplägget var lite som crosstrainingen fast lite tuffare insåg jag efter ett tag. Vi körde 12 övningnar*30 sek i 25 min utan vila. Ok tänkte jag det funkar ju bra. Det gick riktigt bra och övningarna var skit roliga. Repen var nog bäst. Dockan var så himla tung men nästa gång fixar jag den :) Efter lite vila så sa de då kör vi 25 min. Jäklar! Jag trodde vi skulle köra lite mage eller nått. Det var bara att bita ihop och köra på. Så himla kul! Jag orkade det oxå.


Nästa gång ska dockan få sig en omgång!
 Efter dessa runder var de verkligen inte slut. Då var det dax att köra trappan. Alltså springa upp och ner i en trappa i 10 min. Ibland med en 15kilos vikt i händerna. Sög som fasen i benen men jag överlevde detta oxå. Sen var det äntligen slut.

Så grymt nöjd med min insats. Jag är så stolt över att jag tog mig dit och visade att jag verkligen orkar och tror på mig själv. Ett så härligt gäng med människor att träna ihop. Alla peppade och pushade varandra. Längtar redan till nästa söndag. Hoppas verkligen att jag kan vara med då oxå.

Trött men grymt nöjd!
Nu ska jag fylla på med lite mat och sen ska jag har en massagekund. Hoppas bara att armarna inte skakar för mycket.

Ha en skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar