Här finner jag ro

Om mig

torsdag 10 januari 2013

Operations dax!


Tidigt i morse åkte min make iväg till Göteborg för att äntligen operera sitt knä. Han har haft problem med det länge och har tidigare gjort en operation.

Visst var vi nog båda lite nervösa. Han har aldrig varit sövd och älskar precis inte sputor och nålar. Jag hade lite dåligt samveta för att jag inte följde med honom men hans pappa följde med för att kunna köra hem honom imorgon.

Jag hade nog tankarna på annat håll i skolan idag så det var tur att det blev en kort dag. Vi fick vår hemstudieuppgift idag. På onsdag ska jag hålla en 30 min lång föreläsning om "Konflikter på arbetsplatsen". Änmet är inte självvalt men mycket självupplevt så det känns rätt bra. Vi fick en uppsats som vi ska ha som utgångspunkt. Jag sitter och försöker plöja igenom den just nu. Tar lite tid. Jag har inte direkt svårt att tala inför folk men tycker att det är svårt att komma ihåg vad vad jag ska säga och hålla tråden. Det blir lätt att jag flyter iväg och börjar prata om något annat. Lite nevös blir jag också och tenderar att prata lite väl fort. Blir en utmaning som jag får sätta tänderna i. Övning ger färdighet :)

Jag drog in till gymmet för att bli av med lite energi. Tanken var att köra benpass. Men som vanligt när jag kommer in så blir det lite annorlunda. Jag tycket det gick rätt ok på löpandet så jag sprang 5km istället för bara uppvärming. Gick rätt bra faktiskt. Jag gillar inte att springa på löpband och det var länge sedan jag sprang. Efter det följde 5 benövningar. Det var goodmorning, benböj, lårbenscurl, squat med kettelbell, utfall med stång. Gick rätt bra faktiskt.

När jag åkte hem ringde Magnus och var redan vaken och klar med operation. Så skönt att höra hans röst även om han var lite morfinhög. Operationen hade gått bättre än förväntat och ingreppet blev inte så stor som var befarat. Skönt! Nu får han vila ut på hotellrum och sen komma hem till oss imorgon så får vi pyssla om honom lite.

Nu är det dax att laga lite mat till de hungriga barnen som finns i huset. Idag har vi en extra middagsgäst. Alltid kul när barnen har kompisar hemma.

Ha en skön kväll vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar