Här finner jag ro

Om mig

fredag 11 januari 2013

Plugg, träning och massagekund

Dagen har varit ganska lång så nu känns det rätt skönt att slappa lite framför tv:n. Det är ju skidskytte och sen Gladiatorerna. Bara bra program på tv för en gång skull.

Jag började dagen med att plugga, plugga och åter plugga. Det är mycket som ska in i huvudet men det är ett mycket intressant ämne. Att hålla ett föredrag i 30 min kräver ju en del förberedelser. Jag är inte direkt orolig för det utan gillar att prata inför folk. Det som jag dock har lite problem med är att hålla den röda tråden och komma ihåg vad jag ska säga. Nu har vi dock lärt oss att skriva ett bra manus och det är väldigt bra att öva på det. Tidigare skrev jag bara korta stolpar och då är det lätt att tappa vad man ska säga. Ska bli kul att testa på detta. Jag vill ju lära mig detta så att jag sen kan ut och hålla lite föredrag och annat intressant.

När jag hade suttit i många timmar kände jag att det var nog dax att ta en paus och dra in till gymmet. Jag hade dock lite av en intressekonflikt med mig själv. Eftersom jag vill bli klar fort så hade jag nog velat fortsätta plugga lite till men jag har tid så jag hinner det oxå. Jag tränade axlar, biceps och triceps idag. Kändes skönt för igår körde jag endast ben och löpning.

När jag kom hem var Magnus äntligen hemma. Han var rätt pigg och kry men det är klart ganska mycket smärtstillande gör ju en glad :). Operationen har ju gått bra så nu är det bara rehab biten kvar. Eftersom han är gift med en massör och blivande PT så ska vi nog fixa det oxå.

Idag hade jag åter igen en massagekund i min lilla studio. Det är skönt att få jobba lite. Jag känner att jag utvecklas för varje kund jag har. Skön känsla att känna sig mer och mer säker.

Mina snygga visitkort!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar