Här finner jag ro

Om mig

lördag 19 januari 2013

Sköna lördagen!

Idag har varit en sån där skön och helt slappar dag. Jag har verkligen inte gjort många knop. Vi började dagen med att skicka iväg Matilda till Olofström för innebandymatch. Moa tränade bandy.
Medans Moa tränade passade Magnus och jag på att åka och kolla på nya glasögon till mig. Denna gång lyckades jag hitta ett par som jag hoppas kommer att funka. Eftersom jag har så tjocka glas kan jag tyvärr inte välja vilken båge jag vill. Till slut fick jag dock prata med rätt person hos optikerna. Hon rådde mig att ta en båge som jag gillade och sen fick vi se hur det blir i bågen. Jag har nöjd kund garanti så jag får byta om jag inte är nöjd.
Skönt när man får den hjälp man vill ha. Som sagt tidigare har jag tyvärr inte fått det i den affären. Men förhoppningsvis så kommer det att funka nu.

Väl hemma igen så tog vi det alla rätt lugnt. Jag har varit trött och frusen idag och det kändes som jag höll på att bli sjuk. Det har varit soffhäng med gamla program av Men i tress mitt favoprogram. Det är skönt att bara slappa ibland.

Nu känner jag mig dock piggare efter otaligt många koppar kaffe  och en massa goa kakor. Ja jag vet men idag var en svullar dag. Ibland måste man få fuska! Det var nog bara trötthet och inte förkylning på gång.

Nu blir det hemgjord kycklingkebab-pizza och lite mer tv. Imorgon ska Moa spela pool spel i Sapa Arena. Heldag med bandy. Rätt ok faktiskt. Jag får se om jag tränar lite med de coola killarna först eller om jag tränar senare på kvällen. Det bestämmer jag imorgon när jag vaknar.

Ha en skön lördagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar