Här finner jag ro

Om mig

söndag 20 januari 2013

Träning och en härlig laganda!

Söndag denna sköna dag!

Jag började dagen med att åka in och träna. När jag åkte in var jag inte helt säker på vad eller med vem jag skulle träna. Jag såg att det var inte så många bilar på parkeringen så jag kollade in på gymmet. De killarna som jag tränade med i söndags var på gymmet och inte in den andra lokalen. De skulle köra där istället och undrade om jag ville hänga på. Självklart ville jag det! Alltid lika kul att träna i grupp.

Vi körde på med två runda på ca 15 min non-stop. Rätt tunga övningar så det kändes gött i kroppen efteråt. Jag körde lite mage som avslutning sen var det dax att pälsa på sig och dra till SAPA-Arena där Moa spelade pool-spel i bandy.

Det var full aktivitet i bandyhallen när jag kom bort. Härligt att se så många barn i gång på samma gång. Många föräldrar som är och hejar på sina barn.

Moas lag började mot ett tufft motstånd. De spelade bra och fick oavgjort. Sen blev det en förlust och en storvinst. Anmärkningsvärt är att de spelar mot killar.

Dessa härliga tjejer som peppar och kämpar tillsammans. Jag har sällan skådat en sån härlig laganda. Alla hjälps åt och vill att alla ska känna sig som en i laget. Otroligt härligt att se bland så unga tjejer. Jag trivs med att vara en bandy/innebandy/cross morsa. Jag vill att mina barn ska hålla på med någon form av sport. Jag vill att de ska känna lagandan, glädjen vid vinst och till viss del besvikelsen vid förlust. Det stärker en som person och bygger nya sociala band. Det jag dock inte vill vara är en sådan morsa som pressar mina barn till något som de själva inte vill. Det ser jag tyvärr allt för många föräldrar som gör. Det är alltid barnet själv som bestämmer vad de vill göra. De ska inte blir världsmästare riktigt än!

Moa nr 6. Mitt gamla handbollsnr. Stolt mamma:)
Lagsport ska vara precis som den var idag. En kämparglöd och ren glädje över att få utöva det man gillar bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar