Här finner jag ro

Om mig

onsdag 20 februari 2013

Konditionstest på cykel

Ja vad är det för nått spännande vi har hållit på med denna veckan i skolan då. Måste säga att energin har verkligen kommit tillbaks och det är verkligen roligt. Det är något magiskt med metodrummet. Det är alltid härligt att få börja jobba praktiskt.

Vi har lärt oss hur man utför och leder ett motionstest på cykel. Så himla kul! Jag var dock lite orolig för mina egna testresultat men de var bra och känner mig nöjd. Som vanligt är det vikten som jag jobbar emot men hjärtat och syreupptagningsförmåga har jag. Några kilon ner till så kommer det att bli riktigt bra.
Visst sen kan jag tycka att testvärdet spelar i sig ingen roll utan det är ett värde som man kan utgå ifrån för att sedan kunna förbättra. Klart jag hade blivit besviken om allt slit hade vissat dåliga värden. Nu vet jag vad jag ska förbättra.

Några klasskompisar och vår lärar Kjell gör testet. Det är verkligen en retrocykel. Vi har även lite mer avancerade cyklar:)
Jag gillar verkligen detta. Lite många siffror och tabeller att hålla reda på men det kommer nog att sitta perfekt till slut. Imorgon ska vi få testa på andra än klassen och då blir det mer intressant. Vi känner ju tyvärr varandra lite för väl så då är det lättare. Helt nya männskor blir ju mer verklighets troget.

Det vore verkligen kul att få testa detta på en grupp och sen följa upp och se om de förbättrar sig med min vägledning. Något som jag skulle kunna tänka mig att jobba med.
Nästa vecka ska vi få lära oss att göra hela hälsoprofilbedömningar. Så himla kul!

Dagen har dock varit lite extra tung...sån grym träningsvärk i benen efter gårdagens crosstraining. Usch ja det gör verkligen ont :) Blir till att köra överkropp på gymmet ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar