Här finner jag ro

Om mig

torsdag 28 februari 2013

En erfarenhet rikare

Det har varit en otroligt lärorik dag med mycket fokus på hälsa och hälsoprofilbedöming. Idag var det verkligen skarpt läge när jag skulle testa två personer som jag inte har en så nära relation till som Magnus som jag testade igår. Det är verkligen så kul att få sitta ner och prata med människor och få ge dem den tiden de behöver för att få prata av sig.
Resultatet är i sig inte det viktigaste. Dessa fakta som vi får fram av testerna är inte helt tillförlitliga och måste ändå tas med en nypa salt. Det som är viktigt är samtalet på vägen dit. Att få en lite stund och prata om sig själv är så otroligt viktigt. Det är inte ofta vi får tid till detta i vårt stressade samhälle. Jag har haft så himla givande samtal med dessa människor idag och de har gett mig så mycket lärdom. Jag känner jag har blivit mer ödmjuk till livet och till de svårigheter som människor brottas med varje dag. Även om det ibland gör ont och de inte ens vill gå upp ur sängen så har de en vilja av stål och faktiskt gör det de måste för att bara klara av dagen. Jag ryser när jag tänker tillbaks på det. Jag är så tacksam att de delar med sig av sina erfarenheter som gör att jag lär mig så mycket.
Visst resultatet kanske inte alltid var det man ville ha men vi hittade orsaker till varför det blev som de blev och insåg att med de förutsättningarna personerna hade så var resultatet oroligt bra.

Jag har psykiskt trött efter en dessa timmar men har fått så mycket lärdom och insikt i hur människor fungerar och det har gett mig så himla mycket. Tack för att ni ställde upp och hjälpte mig med detta! Jag hoppas jag hinner ge fler chansen att göra en HPB för att de ska få en stund att prata av sig.

Ikväll ska vi ut i pulkabacken med Matildas patrull i UV. Det blir korvgrillning och pulkaåkning. Kul att de kommer hit och leker med oss en stund:)

Ha en underbar eftermiddag och hoppas ni har fått möjlighet att komma ut lite i solen idag och tanka upp med lite energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar