Här finner jag ro

Om mig

lördag 23 februari 2013

Lyxig utflykt!

Hemma igen! Går lite som på små moln. Ja visst lite töntigt och inte min stil att skriva en massa dravel men idag känns det precis så. Vilken härlig upplevelse! 

Magnus och jag har varit iväg på vår lilla vuxenutflykt. Skönt att komma ifrån ibland utan barnen. Vi åkte igår eftermiddag ner till Karlskrona. På vägen stannade vi på Kosta outlet. Jag köpte var sitt par ur snygga skor till mig och Matilda. Väl nere i Karlskrona steg vi på båten och åt en jätte god buffé. Drack lite gott vin och några goda drinkar. Inte mycket till disco för det var inte mycket folk på båten. Rätt skönt faktiskt!. Så härligt att bara få ta det lugnt.

Lördagen började med en frukostbuffé som heter duga. Så himla gott att bara sitta och njuta en stund. Vi hann med att slappa lite sen var det dax för dagens första höjdpunkt. Spa-avdelningen! Jag hade bokat in en chokladbehandling. Måste erkänna att jag var lite orolig innan. Den var 80 min lång och jag skulle alltså ligga still så länge. Behandlingen började med en härlig kroppspeeling med choklad, socker och olja. En otroligt! Fortsatte med att bli helt insmord i choklad. Sen kom det jobbiga. Jag blev draperad i plastfolie, handdukar och en varm filt. Jag lovar att jag trodde att jag skulle smälta bort. Lite lätt hysterisk blev jag och fick försöka andas lugnt:) Jag överlevde dock och fick även en härlig ansiktsmassage. Otroligt skönt! 
Magnus hade samtidigt bokat en hot stone massage och sen möttes vi i spa-avdelningen. Vi hade hela denna avdelning för oss själva i över en timme. Lär ju aldrig hända igen. Bubbelpool,en massa olika duschar och bastu helt för oss själva. Behöver jag säga mer....Lovley.

Efter denna härliga upplevelse åt vi lite lunch, handlade lite i shoppen och slappade lite i hytten. Sen var det dax för nästa behandling. Jag hade bokat hot stone och Manne skulle få fina fötter. Manne hade förvarnat mig för att det skulle vara skönt med hot stone men herre gud vad härligt det var. Jag höll på att somna under massagen så avslappnad var jag. Ni som känner mig lite vet att jag har lite svårt att slappna av men detta var verkligen helt fantastiskt. Ska bli så himla kul att få lära sig hur man masserar med dessa välgörande stenar.

Nöjda och mycket avslappnade steg vi av båten efter ett dygn av lyx och flärd. Manne var nog mest nöjd över de nyinköpta whiskey sorterna han hade köpt :) Jag har nog aldrig varit så avslappnad eller luktat så himla gott. Underbar resa. Jag har fått så himla mycket inspiration och energi. Så himla duktig och proffsig personal på spat. Jag kan verkligen rekommendera det,

Nu ska jag strax lägga ner huvudet på min egna kudde igen. Jag somnar nog med ett leende på läpparna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar