Här finner jag ro

Om mig

onsdag 6 mars 2013

Benpass, check



En glad friskvårdspedagog:)
Igår var jag rätt psykiskt utmattade efter i stort sett en hel dag med motiverande samtal. Det gick dock mycket bättre nu och nu känns det jag har fått lite mer flyt i det.

Som vanligt när barnen tränar så tränar även jag och/eller Magnus. Det är smidigt att utnyttja tiden när man ändå är i stan.

Jag har en gammal skada i en axel som jag fick i höstats. Det har varit lugnt nu ett tag men i måndags hände det något på träningen som gjorde att smärtan kom tillbaks. Nu är jag tvungen att vila överkroppen lite och köra ben istället. Vilket är ganska skönt för jag tränar sällan ben. Igår fick jag möjligheten till detta. 
Känns skönt att få mosa benen lite. Jag körde på ganska bra och fick med många övningar. Det blev b la good morning, snabba squat med stång, knäböj, utfallssteg, lite ben maskiner och trx övningar. Kändes bra i benen och rumpan efteråt. Jag hann även med lite mage. Tyvärr är jag lite dålig på att ta med mig träningsdagboken ut i gymmet så jag får fylla i när jag kommer hem. Då är det inte alltid jag kommer ihåg vad jag har gjort och vilka vikter det var. Det måste jag bli bättre på.

Idag känns det så där härligt skönt i benen och rumpan. Jag älskar att ha träningsvärk för då vet jag att jag har kämpat väl.

Det ser ut att bli en fin dag även idag så ha det gött i solen så hörs vi snart igen. Tack alla för att ni tittar in och läser om mina tankar och funderingar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar