Här finner jag ro

Om mig

tisdag 26 mars 2013

Hälsoprofilbedömmare och pb i marklyft!


Då var man hälsoprofilbedömmare då! Härligt att äntligen få papper på något som man kan jobba med. Jag vet inte riktigt hur jag kommer att använda mig av denna kunskap i mitt bilvande yrke. Det är ändå skönt att ha klarar detta delmål. Nu är det bara några delmål kvar innan jag är klar för min exemination som friskvårdspedagog.

Jag har varit ganska trött idag och kände mig inte helt pigg. Kroppen kändes seg och tung. Då har jag lärt mig att lyssna på den så jag avbokade crosstrainingen. Min kompis Elin kände samma sak så vi bestämde att träna lite på gymmet istället. Ibland känner jag att jag inte vill träna gruppträning. Vissa dagar ger det massa energi att träna i grupp men vissa dagar som idag tar det mer energi och försöka prestera. Då känns det skönt att få träna själv och bara fokusera på sig själv och sin egen träning.

Jag var sugen på att testa att maxa i marklyft. Visst kroppen var inte helt ok men jag har ju en vilja av stål så det är bara att köra på. Elin var med och peppade och vi lyfte tungt. Jag har testat att maxa en gång tidigare men inte direkt tränat mycket på marklyft. Vi jobbade oss upp till allt tyngre vikter och till slut hävde jag på 105 kg på stången och visst klarade jag det. De var tungt men jag känner att jag kan ta mer om jag tränar lite mer. Kanske inte låter mycket för en del men för mig var det härligt att slå personbästa med 5 kg.
Efter detta blev det lite ett gött ryggpass som känns riktigt ordentligt i ryggen just nu.

Hade varit häftigare med de stora vikterna men det är fortfarnde lika tungt ;)
105 kg

Nu är det vila i soffan som gäller . Ryggen lär kännas gött imorgon :)
Ha en skön kväll!


1 kommentar:

  1. Stark! Ser jag ett par "PowerGrabs" kanske? Kör så det ryker, the never ending struggle! :)

    SvaraRadera