Här finner jag ro

Om mig

tisdag 26 mars 2013

Då kör vi igen. I`m back!

Dax för löpning i det fina vädret!
Sitter här och filosoferar lite med mitt kaffe. Jag känner ett litet sug efter att titta in en stund och skriva några rader.

Efter en hektiskt helg med många timmar i bil, väntan, hög puls och otroligt spännande innebandy så har jag nog inte landat än. I söndags var jag helt slut när vi kom hem sent om sidor. Vi firade min födelsedag med lite stilla fika på kvällen. Jag ville inte ens ha tårta men goda räkmackor blev det. Efter en helg där mathållningen inte har varit på topp så känns det i kroppen. Det är mycket skit som ska ut.

Matildas innebandy lag var otroligt duktiga och lyckades mot alla odds ta sig till A-slutspel. De spelar mot tjejer som är några år äldre och mycket tuffare. Jag har dock insett att det är inte är bra för mitt hjärta. De sista matcherna på lördagen var tur att jag inte hade pulsklocka på mig. Den hade nog sprängts haha. Gode gud vilken påfrestning för det stackars hjärtat. Jaja då vet man att man lever iallafall.

Igår fortsatta vi vår utbildning i Hälsoprofilbedömning. Jag var rätt övertrött och hade en hel del energi som var tvungen att komma ut. Kroppen ville inte sitta stilla så när jag kom hem drog jag på mig löparskorna, mina 2XU och tog mig ut i det fina vädret. Vilket underbart väder det var! Det gick ganska lätta att springa och när jag väl tittade till på klockan så var km tiden mycket bra. Jag slog pb på rundan, trotts isigt och geggigt underlag. Härligt! Kände dock att magen inte var i balans men inte så konstigt efter helgens rubbade matbalans.

Nu börjar även hallen se lite vettig ut. Den är inte helt klar men jag har städade av en hel del i söndags kväll och vi ställde in en gammal byrå som vi hade gömt i en lada. Den funkar så länge.

Snart är det påsk och det är lite ledigt. Det ska bli skönt men jag inser att alla dagar är inbokade redan och då kan det kännas lite stressigt men det är även roligt att träffa släkt och vänner. Det fyller på energin.

Nu är det dax att ta tag i skolan igen.
Ha en skön tisdag och har ni möjlighet så ta er ut lite i lapa lite sol. D-vitamin är bra för kroppen glöm inte det :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar