Här finner jag ro

Om mig

söndag 17 mars 2013

Glädjetjut på det!

Vilket härligt väder det har varit idag! Solen har skinit och värmt på så gott.

Jag började dagen med Lekstugans pass. Som inte heller idag var ens i närheten av en lek. Ja ok visst är det vuxenlek men jäkligt rolig och jobbig lek. Vi körde ett riktigt flåsigt pass och totalt blev det ca 484 rep med fokus på kondition men även styrka. Inga vikter idag heller. Kändes bra. Min axel vill ju inte riktigt vara med än så jag hoppade över chinsen och gjorde även armhävningarna på knä. Känns lite löjligt men axlen klara inte av det och gör det ont så ska jag inte vara envis. Vi körde även lite magövningar b la 6,5 min planka. Vi körde även på min begäran en parövning. Den ena ska sittandes hålla i den andres ben som ska försöka ställa sig upp med hjälp av magmusklerna. Vi gjorde den på några pass för ca 1,5 år sedan och då kunde jag inte komma upp. Nu ville jag testa och jag kom upp. Glädjetjut!!!! Ja jag skrek faktistk rätt ut så alla fick sig ett gott skratt men det var så härligt att kunna köra på och verkligen komma upp. Visst jag fick lite hjälp av han som höll i mina ben men jag har verkligen gått framåt. Det är så himla skönt att känna segerna söttma när man vinner över sig själv! Vi har alla olika förutsättningar och det är så härligt att se när alla når sina mål. Det var en tjej som fixade chins idag och glädjen i hennes tjut gick inte att ta minste på.
Härliga glädjetjut!

Här hemma går det verkligen framåt i hallrenoveringen. Nu är golvet lagt och det blev så himla snyggt. Nu börjar det bli dax för mig att fundera på vad jag ska inreda med. Jag vill ha nya hallmöbler och de kommer att gå i brunt. En clubfotölj och en byrå eller liknande blir det nog. Snart så får jag även städa för det är en hinna av slipdamm över hela huset.

Imorgon fortsätter vi med träningslära i skolan. Nu börjar vi närma oss huvudelen av PT-utbildningen alltså träningsdelen. Ska bli mycket intressant.

Ha en skön söndagskväll. Imorgon är det måndag och en ny vecka med nya möjligheter:)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar