Här finner jag ro

Om mig

lördag 16 mars 2013

Förvandling och ny tänk!


Nu börjar vi se hur slutresultatet kommer att bli. Under dagens lopp har min make tapetserat för glatta livet. Vi har hunnit ändra oss ett par gånger och där det skulle varit panel blev det istället tapet och lite tvärtom. Snyggt blir det iallafall. Jag är så glad att slippa dessa terrakotta färgade tapeter. Nu är det en mjuk vit tonad tapet med gammal skrivstil på. Det går lite åt det bruna hållet. När väl sen det bruna golvet är lagt kommer det att bli så snyggt. Nu måste jag börja funderar på vad jag vill inreda med. Ska bli så himla kul:)

Jag började dock dagen med att städa ur en massa gammalt skräp från mina föräldrars lokaler. Det tog några timmar och min bror jag var nästan lite andfådda när vi var färdiga men nu är det gjort. Bara en lokal kvar!

Moa har haft en slappar dag som hon älskar. Hon går då i pyjamas hela dagen. Idag har hon målat påskkort hela dagen som hon ska dela ut när hon är påskkärring på skärtorsdagen,. Ett mycket kreativt barn jag har:)
Matilda kunde tyvärr inte spela innebandy idag på grund av att hon har stukat handen men hon hängde med ner till Ljungby och hejade fram sitt lag till vinst. Härligt jobbat tjejer! Jag ska snart hämta hem henne och skulle bara kolla på killarna som spelade först. Ja nu börjas det :)

Jag har även varit och tränat idag. Det blev friskis och svettis idag. De var verkligen inte igår jag var i deras nya fina lokaler. Min underbara vän som jag berättade om igår är ledare och idag skulle hon ha sitt intervall flex pass så då hängde jag på. Det var mycket bra pass och jag känner verkligen att jag är stel som ett kylskåp så jag behövde verkligen flex delen. Bra jobbat Sofia! Det är alltid kul att testa på lite nytt för att få lite nytänk. Jag gillar verkligen utmanas med nya saker. Det blir tråkigt att gå i gamla vanor.

Nu är det snart dax att börja laga lite mat till kvällen och ta lite lördags
Ha en skön kväll
Här kommer lite bilder från förvandlingen av hallen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar