Här finner jag ro

Om mig

söndag 3 mars 2013

Sköna söndag!

Nöjd efter en skön joggingtur  i solen
Ja leendet sitter fortfarande kvar sen i fredags. Det vill liksom inte försvinna. Känner hur kroppen är full av energi och jag bara trivs så bra med livet. En otroligt skön känsla.

Jag började dagen som alltid denna söndagen varje år. VASALOPPET! Jag älskar detta skidlopp. Klart man måste vara uppe och se starten. Ja iallafall se den i sängen:). Idag han jag inte se hela vasaloppet för jag hade tre glada tjejer som skulle komma på massage. Mycket trevligt att de kom tillsammans och gjorde det hela till en mysig utflykt. Medan jag masserade en så satt de andra två och drack kaffe och småpratade. 
Hur trevligt som helst!

När jag var klar med mitt jobb så kom jag hem och såg min make ligga under trappan och måla den vit. Känns så skönt att vi äntligen är igång med renoveringen av "kräk"hallen som jag kallar den. Nu ska den hemska terrakotta färgen bort. Jag har ju dock lite dåligt tålamod så jag vill ju helst att det skulle varit färdigt igår men det lär ta sin lilla tid. Det kommer att vara rätt rörigt här hemma ett tag fram över men så är det ju när man renoverar. Jag slipper ju iallafall städa på nån vecka!


Efter maten var det ju självklart dax för ännu mer skidor. Herrarnas 5 mil i VM. Så himla spännande det blev. Jag hade ganska hög puls innan det var slut. Grattis Johan! Det gjorde du bra.

Stärkt av Sveriges framgång drog jag på mig löparskorna och tog mig ut i det fina vädret. Så himla skönt att springa. Tyvärr trodde jag att jag inte behövde broddar så jag fick trippa fram på många ställen där det var ganska halt. Inte min bästa tid men det spelar ingen roll jag sprang i 6,5 km och det var underbart!

Ha en fortstatt skön söndag än hinner ni ut i det fina vädret. Passa på!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar