Här finner jag ro

Om mig

måndag 4 mars 2013

Morgonträning!

Frukost i stugan. Längtar till sommaren!
Idag sitter jag här i lugn och ro med min kopp kaffe. Kroppen känns lite öm och sliten fast på ett bra sätt.

Igår var det dock lite annorlunda. Vi börjar ju senare på måndagar så med skräckblandad förtjusning skickade jag sms till en kompis i söndags kväll och fråga om vi skulle träffas tidigt på gymmet. Morgonstund har ju guld i mund!

Eftersom jag ändå är uppe och ser till att barnen kommer till skolan så var det bara att dra på sig träningskläderna. Kroppen kändes dock inte alls seg utan svarade bra på träningen. Det var ganska mycket folk på gymmet denna tid. Jag körde på med lite triceps, biceps och rygg. Det han väl bli lite mage också innan det var dax att dra hem igen för att duscha och åka till skolan. Jag har kommit på en sån skön övning som jag gillar och som tar mycket i överkropp och mage. Säkert inte något nytt men för mig är det det. Det är som stakning av skidor i kabelmaskinen. Man kan lasta på rätt tungt och dra på snabbt så får man både upp puls och for jobba rejält med musklerna. Me like!

Jag är ju som sagt ingen morgonmänniska när det gäller träning. Styrketräning funkar dock mycket bra. Konditionsträning inte så bra för då känns kroppen bara seg och tung. När barnen väl börjar cykla till skolan så kan jag ju åka in vid 7 och träna. Då hinner man ju ett pass innan skolan. Jaja vi får se hur det blir med det.

Senare på kvällen var jag återigen inne på VFC. Då var det dax för spinning. Jag måste säga att motivationen inte var lika hög. Dubbelpass är inte något att rekommendera för mig. Jag däckade i soffan när jag kom hem och det känns rätt segt i kroppen idag. Ikväll är det ju crosstraining. Jag får väl ta det lite lugnare ( lär ju inte hända) och sen ha vilodag imorgon.

Jag löste även lite saker igår vad det gäller min framtid så nu är det bara att planera och fundera för att få ihop något riktigt bra av detta. Det känns skrämmande att inte veta hur det ska gå men ändå mycket spännande. Gör jag inte detta nu så kommer jag att ångra mig. Det får bära eller brista. Mycket jobb kommer det dock att bli men det kommer att bli roligt. till helgen ska jag upp till Göteborg för att gå på hot stone massage utbildning. Det ska bli grymt kul och jag ser verkligen fram emot det.

Ha en härlig tisdag! Tyvärr så skiner inte solen än här där jag sitter men jag hoppas att den snart tittar fram igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar