Här finner jag ro

Om mig

torsdag 14 mars 2013

Hatkärlek till löpbandet

Svettig men grymt nöjd!
Eftersom snö inte är mitt favorit underlag så fick det bli det förhatliga löparbandet idag. Jag tycker verkligen inte att det är kul att springa inne och löparbandet är så himla tråkigt. Jag vill dock inte belasta min axel allt för mycket än. Idag skulle jag även ha 3 massage kunder på kvällen så jag ville inte slita ut mig totalt.
Det var faktiskt med lite tunga steg jag drog till gymmet. Hade jag inte packat väskan på morgonen och vetat att den låg i bilen och väntat på mig så hade jag nog hamnt hemma istället.

Jag började dock med att besöka min favoaffär Nytt och Nött. Det var ett tag sen jag var där och nu hade hon mycket fint på rean så jag shoppade loss lite. Det blev så fina muggar, skålar och tallrikar från Ib Larsen. Får se om jag tar ner dem till stugan eller om jag behåller dem hemma.

Ja ja tillbaks till löpbandet. När jag väl kom till gymmet kändes det rätt ok. Jag vågade mig till med på att dra på mig mina 2XU. Det var verkligen en bedrift bara det. Att visa sig i så tighta byxer men jag kände mig rätt snygg faktiskt :)

Väl på löpbandet så var det bara att köra på. Det blev 5km lite drygt sen fortsatte jag med lite mer benövningar. Det blev 3*12 av snabba benböj med 20kg stång, goodmorning med samma stång och kettelbell benböj med axeldrag 16kg. Sen avslutade jag med lite magövningar och kände mig rätt nöjd med dagens pass. Dock var jag ganska blöt om benen. Jag är inte van att träna i långbyxor. 2XU gjorde mig inte besviken.

Avslutade kvällen med några härliga massage kunder som gick hem nöjda och belåtna. Härligt jobb man har!

Lifes good right now!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar