Här finner jag ro

Om mig

tisdag 19 mars 2013

Våga välja en ny väg

Plugg plugg och åter plugg:)
Mycket som i huvudet på denna snart 39-åriga kvinna nu. Det är med skräckblandad förtjusning som jag ser slutet på min utbildning. I början på juni står jag där som nyexaminerad Friskvårdspedagog. Det är rätt stort steg jag har tagit. Det är inte lätt att bryta en vana och att våga göra något nytt. Det är många människor som i hela sitt liv väntat på att våga men aldrig riktigt tagit steget fullt ut. Det gäller att knuffa sig själv lite över kanten ibland. Man vet vad man har men inte vad man får. Det är väl det som är det mest skrämmande. Tryggheten och vissheten om hur det är även om det är något man inte trivs med så stannar man kvar för att man inte vågar släppa och hoppa ut i ovissheten. Det blir en ond cirkel och sen står man där vid vägs slut och vet inte vad man ska göra. Jag har gjort mitt val och tog en helt annan väg för att verkligen utmana mig själv och för att må bra i själ och hjärta. Ibland måste man våga välja en annan väg i livet och inte bara köra på i samma gamla vanor. Våga ta vägen du aldrig kört på förut och hoppa ut i ovissheten istället för att köra på i gamla vanor där man mår som sämst. 

Jag har vågat ta det steget även om det satt långt inne. Jag är så tacksam att jag vågade släppa allt och hoppa. Jag är så tacksam att jag har en familj som stöttar mig i mitt beslut och som låter mig offra lite av deras tid till att göra något som jag verkligen brinner för.

Som sagt vad ska hända i höst? Ja just nu så vet jag inte riktigt till 100 % och det är där tankarna snurrar. Jag har många idéer och snart måste jag sätta dem till verkligheten. Jag kommer att jobba kvar lite som förskollärare bara för att känna att jag har en fast inkomst sen blir det att satsa på massage och kanske även lite annat. Jaja det löser sig alltid och jag känner igen jobbig stress över det utan bara ett härligt pirr i magen och en framåtanda som gör att framtiden ser spännande ut.


Ha en bra tisdag och jag hoppas på att det inte blir allt för mycket snö här där jag bor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar