Här finner jag ro

Om mig

fredag 19 april 2013

Fredag och mycket att göra

Fredag och ledig från skolan. Ledig är jag väl dock aldrig men jag behövde inte vara i skolan idag.

Jag har hunnit med en hel del tycker jag. Igår träffade jag min andra PT kund så nu är det bara att sätta igång och fila på ett bra träningsupplägg för henne. Det är så himla kul. Mycket att tänka på som ska funka även i praktiken. Ibland kan det så bra ut på papper men när man väl ska genomföra det så blir det helt fel. Jag gillar att planera, skriva, genomföra och utvärdera saker så det kommer säkert att funka bra. Det är kul att äntligen vara igång med lite praktiskt igen. 

Jag har även hunnit med att köra ett kort men otroligt effektivt ben pass här hemma. Med lite hantlar, en skivstång och TRX band kan man köra slut på sig på en halv timme utan problem. Träning behöver inte vara en evighets syssla utan är den bara effektiv så behöver det inte ta så lång tid.

Matilda råkade ut för en liten olyckshändelse igår på UV så hon fick besöka farbror doktorn idag men som tur var så blev det bara lite stödförband och vila som gäller för den onda tån. De gipsar ju inte sånt så vi hoppas på det bästa att det går över snabbt.

Magnus fick äntligen köra lite enduro idag. Det är klart att man inte vill missa ett läger med en mångfaldig endurovärldsmästare. Jag vet att knät gör ont men det ska mycket till innan min älskade make lägger sig platt fall och lägger ner. Ont kommer han nog ha ikväll men det kan det vara värt tycker han nog.

Stugan lockar så nu i eftermiddag/kväll drar vi ner till Nydala Mönsterås för att öppna upp och städa ur. Det ska bli så härligt att äntligen få vara där nere ett par nätter. Vi ska städa undan lite ris och annat som vintern har fört med sig. Men framför allt ska vi bara ta det lugnt och njuta av stillheten en liten stund. Vårt paradis! Här finner vi ro och fyller på med energi!

Jag hoppas att alla får en skön och härlig helg,
Glöm inte bort att det är GP speedway imorgon kväll bara så att ni vet :)

2 kommentarer:

  1. Vilket underbart ställe ni har. Jag har hittat in till din sida och tror verkligen att du passar som PT. Du ger alltid järnet på träningar. Skulle behöva lite PT-peppening själv, tips och idéer för löpning som jag egentligen inte tycker om. Men av någon anledning så måste jag uthärda det då jag ska ta mig an både Göteborgsvarvet och lidingöloppet. Rumpan gör ont och noll vilja finns i huvudet så jag har inte det lätt med mitt positiva tänkande... ���� Förhoppningsvis blir det bättre nu när våren är här. Lycka till med vad du än tar dig för!

    SvaraRadera
  2. Tack för den fina kommentaren:) Skicka gärna din mailadress till mig så kan jag kanske ge dig lite tips om löpning. Skriv gärna hur du tränar idag. Min mail malin_ek@yahoo.se. Ha en bra helg:)

    SvaraRadera