Här finner jag ro

Om mig

torsdag 18 april 2013

Banan och jordnötsglass

Idag har jag gjort en så god glass som jag bara måste rekommendera. Just nu har jag ett otroligt sötsug så detta var ett mycket bra alternativ för mig.

Det finns två varianter av glassen. Jag mixtrade lite själv. Utgick från ett recept på Ica och hittade på lite själv.

Banan och choklad glass

2 st frysta bananer
ca 1 msk kakao
ca 1 msk honung 

Mixa med lite vatten och smaka av kan vara så att man får fylla på med lite kakao eller honung. Vill man ha lite hårdare glass så fryser man den lite till. Annars är det bara att njuta!

Banan-choklad och jordnöt glass

2 st frysta bananer
ca 1 msk kakao
ca 1 msk honung
2-3 msk jordnötssmör

Mixa ihop med lite vatten och smaka av. Så himla gott! Denna glass blir lite hårdare än den andra.

I Ica receptet hade de lime juice istället för vatten. De hade ingen kakao men jag gillar choklad så det var jättegott. Det är bara att låta fantasin flöda. Måste ju inte vara banan. Kan ju vara vilken fryst frukt som helst.

Testa och njut av lite nyttigare glass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar