Här finner jag ro

Om mig

fredag 12 april 2013

Fredags funderingar


Detta härliga gäng är min klass.

Tänk vad man hinner med mycket medans man väntar på att hårfärgen ska bli klar. Jag har bådet städat och plockat lite med tvätten och nu sitter jag här och skriver. Kände mig inte helt nöjd med min hårfärg som skiftade lite i svart, brunt och grått så jag har slängt i lite rödtonande. Det blir säkert snyggt bara det blir en och samma färg i håret så brukar jag bli nöjd.

Det har varit en vecka med mycket fokus på träning och huvudet har varit fullt med olika termer och tankar. Veckan har varit så kul men det var länge sedan jag var så orkeslös när jag kom hem. Som jag sa i tigare blogginlägg så har maten och träningen fått sig en liten törn men det är bara att ta nya tag och komma igen. Idag blev det ett benpass som kändes gött i benen. Jag har inte tränat så mycket ben tidigare och fattar inte varför. Det är ju så himla kul. Stumma smärtande ben som bara köttas kan det blir bättre haha. Ja jag vet att jag är lite av en sadist men smärtan från träningsvärk är underbar!

En sak som jag har reflekterat över under denna veckan är alla olika männskor som tränar på gym. Det är fantastiskt kul att se att alla passar in. Det är allt från muskelbyggare till nybörjare. Gamla som unga. Ja alla passar in. Alla är där av en enda anledning. Att få en bättre hälsa och känna att de mår bra. Visst vi har alla olika mål och förutsättninga men det stora målet är ändå att må bra och ha en bra hälsa. Det är underbart att se hur vänskapsband knyts och hur det sociala spelat fungerar. Alla hjälps åt och vill hjälpa till. 

Nu har jag även hunnit med att skölja ur hårfärgen. Blev riktigt bra. Nu klarar jag mig tills jag ska gå till frissan nästa gång.
Dax att laga den sedvanliga fredagsmaten. Ja självklart tacos. Vi väntar även hem den manliga delen av familjen ikväll. Ska bli skönt att han kommer hem.
Imorgon är det helg och den är helt oplanerad. Så härligt!

Ha en skön fredagskväll och ta hand om varandra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar