Här finner jag ro

Om mig

lördag 13 april 2013

Första PT-kunden!


Efter en lång och härlig vecka var det skönt att bara ta det lugnt på förmiddagen idag. Vi tog oss in till stan och shoppade lie. Det känns som det är det enda man gör när man har en tonåring i huset. Det är alltid något hon behöver. Vi besökte även biblioteket där jag lånade en massa bra böcker om kost, träning och hälsa. Bäst att läsa på nu när man ska jobba med ämnet.

Jag bokade även in ett kundmöte på eftermiddagen. Det kom lite snabbt på så det var bara att börja förbereda sig. Så kul att få jobba med människor och till viss del även problemlösning. Det gäller att hitta något som verkligen funkar för kunden.
Det första mötet är viktigt och det gäller att vara förbered och göra ett bra första intryck. Det är ju därför jag ska träna så mycket som möjligt på dessa kunder innan det är riktigt skarpt läge.
Visst var jag inte helt förbered men det gick så bra ändå. Nu är det ju en person som jag känner lite extra men det var så himla kul. Vi har ju aldrig pratat träning och hälsa på detta sätt tidigare. Jag gjorde en hälsoprofilbedömning som gick mycket bra. Insåg att arvet är en bra sak att ha med sig när det gäller syreupptaget.

Vi avslutade med att träna lite tillsammans. Jag fick öva på hur man genomför ett pass som jag hade satt ihop och instruera någon annan i det. Denna gång gällde det stavgång och vi pratade lite teknik kring detta. Nästa gång är det ett styrkepass som ska planeras. Jag ska ha 3 olika kunder som jag ska träffa minst 4gg så det gäller att ligga i men det är så himla kul. Jag har en sån skön känsla i kroppen efter denna eftermiddag. Det är verkligen något som jag vill jobba med. Så kul att kunna hjälpa igång någon som vill men inte riktigt har fått till det här med träningen. Som jag har sagt tidigare. Hälsa och välmåeende är inte bara att träna på gym utan allt du gör för att må bra. Kropp och själ måste få sin tid för att du ska hitta en balans i livet.

Nu ska jag fylla på med lite mat för att min kropp ska hitta balans. Imorgon blir det nog ett pass med grymma gänget på VFC. Det var ett tag sen hoppas det är snälla mot mig:) Sen ska jag ha ett möte som gäller min framtid. Så spännande!

Ha en skön lördagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar