Här finner jag ro

Om mig

torsdag 11 april 2013

Lite besviken på mig själv:(

Dagen har återigen varit grymt bra med mycket nya intryck och otroligt lärorik. Det känns skönt att faktiskt förstå vad det är vi håller på med. Det känns tryggt att vara på gymmet och veta att här känner jag mig hemma. Det är en miljö som jag är van vid och som har blivit lite av mitt andra hem i över ett år nu.

Det är så roligt att lära som så mycket och faktiskt kunna sätta ihop allt som vi har läst om och kunna knyta ihop det.Veckan har varit mycket aktiv och det är jag verkligen inte van vid efter veckor i skolbänken. Det känns verkligen när man kommer hem. Jag är så himla trött. Idag däckade jag i soffan med Moa som har varit lite sjuk och bara tog det lugnt.

Tyvärr så är jag lite besviken på mig själv. Jag har så svårt att hålla ordning på maten när jag är trött. Jag lyckas mycket bra på dagarna när jag är i skolan och har personer runt omkring mig. När jag väl kommer hem så fallerar jag totalt. Jag äter allt och lite till. Drar i skåp och lådor tills jag hittar något som jag kan stoppa i mig. Usch! Som tur är så finns det inte så mycket onyttigt hemma men det spelar ju ingen roll om man överäter allt annat. Suck jag blir så trött och besviken på mig själv. Varför ska det vara så svårt att få huvudet att fatta! Det är speciellt när jag är trött och ensam på kvällarna som det är värst. Magnus är iväg och jobbar och barnen har gått och lagt sig då sitter jag ensam och småäter. 
Det spelar ju ingen roll hur mycket man rör på sig om jag äter helt fel!!!!!! Det måste få ett slut och bli en ändring på detta. Jag behöver få kontroll på mina kostvanor och känna mig nöjd med det jag gör. Just nu känns det som det inte funkar med träningen heller. Jag har ingen inspiration och tränar bara för att jag måste. Idag blev det ett cirkelpass och lite styrka på lunchen för jag visste att jag inte hann åka in senare. 

Jag hoppas verkligen att inspirationen snart kommer tillbaks och att hittar tillbaks till mina vanliga vanor igen. Trivs inte med att ha detta kaos i mitt liv!
Jaha det var mina tankar och funderingar för ikväll.
Imorgon är det fredag och en ny helg väntar oss.
Ha det bäst!



1 kommentar:

  1. Känner helt igen mig med kosten..kvällarna e fienden! :/ måste vara vårkänslorna som spökar... :) kämpa på!

    SvaraRadera