Här finner jag ro

Om mig

tisdag 23 april 2013

Planering, planering, planering

Dagen har verkligen handlat om planering. Jag har suttit framför datorn i många timmar nu vill jag lova. Ögonen går nästan i kors. Tur att jag ska träna ikväll så jag får rensa huvudet lite.

Vad är det då jag planerar. Jo alla dessa PT kunder som jag ska ha inför min certifiering. Det är kundmöten och träningsupplägg som snurrar i huvudet just nu. Måste bara säga att det är sketa kul och jag gör det så gärna. Det finns så mycket som man ska tänka på. Hur ska jag lägga upp det så att kunden känner att de får ut något av det? Funkar detta i verkligheten eller ser det bara bra ut på papper? Ja det är många frågor som jag måste ha svar på. Det är även ganska kort om tid så det gäller att ligga i för att hinna med. Det är inte många veckor kvar tills vi slutar nu. Jag är ju lite av en perfektionist så jag vill ju verkligen att det ska bli bra och vara genomtänkt.

En sak som ni ska tänka på när ni anlitar en PT är alla dessa timmar som går åt att planera upp en timme med er. Många tycker kanske det är dyrt med 500 kr/tim och uppåt för att anlita en PT. Det handlar ju inte bara om den timmen som du träffar din PT utan om det jobbet som han/hon lägger ner innan och efter passet. Tänk bara på hur mycket annat vi slänger ut pengar på. Att investera i sin hälsa är den bästa investeringen som man kan göra enligt mig iallafall.

Igår påbörjade jag ju mina 30 grymma dagar och dagen slutade med ett intag av 1600kcal. Mycket bra tycker jag. Visst på kvällen var jag grymt hungrig men te och kvarg mättar mycket bra. Idag har jag haft ganska mycket energi. Jag hade med mig mat till skola. Återigen planering! Det som strular lite är på kvällen när jag ska träna. Idag kan jag inte äta middag innan träningen utan får äta två mellanmål för att sedan äta när jag kommer hem. Det funkar det oxå. Jag siktar på att ha en intag runt 1600 kcal och kanske lite mer när jag tränar lite hårdare. Vi får se hur det går. Jag har ju legat på 1500kcal i över 2 1/2 mån när jag körde FF så det burde gå. Men det är jäkligt tråkigt att inte äta vad man vill. Det handlar om järnvilja och jag hoppas att jag har den :) Jag använder mig av dumbell.se för att föra kost- och träningsdagbok. Funkar mycket bra.

Nähe nu ska jag fortsätta en liten stund till sen ska jag har kundmöte på gymmet. Denna kund är lite besvärligt (läs mycket) eftersom han tror att han redan kan allt ( han är gift med en blivande frisvårdspedagog). Haha ja sorry men sån är han :)

Ha en skön tisdag alla sköningar där ute i världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar