Här finner jag ro

Om mig

torsdag 30 maj 2013

Bygga nytt och planera

Frukostmöte för kvinnor.
Just nu handlar mitt liv mycket om att bygga nytt, nätverka och planera min verksamhet.

Jag är Certifierad Massör. Certifierad Personlig Tränare, Hälsoprofilsbedömare, hot stone massör och en hel massa annat t ex samtalsledare och föreläsare. Ja listan kan göras lång. Det det handlar för mig just nu om att få ihop alla dessa bitar och göra mig ett yrke av det. Visst jag kan lite av varje men måste fördjupa mig i något för att verkligen bli bra på det jag gör. Nu handlar det om ett yrke som jag ska livnära mig på. Hälsobranschen är på frammarsch men vi är många som vill vara med och dela på kakan.
Det gäller att visa framfötterna, sticka ut och vara duktig på det man gör. Att våga tala om att man finns och tro på sig själv. Inte var rädd för var att vara duktig.  Min erfarenhet är att som kvinna och företagare är blir man mer ifrågasatt än som man. Vi kvinnor klassas som lite hårda och okvinnliga om vi lyckas och tar för oss.
Idag har jag varit på frukostmöte enbart för kvinnliga företagare. Det var Nuvab som bjöd in och som vill starta upp ett projekt enbart för oss. Det var mycket intressant och något som jag ska fundera lite på. Kul att få nätverka lite!

Jag har ett stor jobb framför mig för att locka kunder till mitt företag. Det känns lite pirrigt men nu får jag äntligen jobba med något som jag brinner och känner ett driv för.

Nu finns jag även på facebook ME Massage och Hälsa

Ha en skön dag och unna er gärna nått kul :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar