Här finner jag ro

Om mig

måndag 27 maj 2013

Det är nära nu....

Många härliga träningspass har det blivit och fler lär det bli!

Oj då det blev visst en liten bloggpaus:)

Ja ibland finns det ju faktiskt viktigare saker än att blogga :)

Jag har rätt mycket att stå i just nu. Det känns inte direkt stressigt utan bara roligt. Det är mycket och många som drar i mig. Det är roliga saker så då känns livet ganska bra att leva.
Skolan börjar gå mot sitt slut. Jag ska lägga sista finjusteringarna på mitt certifieringsarbete i personlig tränare sen ska jag lämna i det under dagen. Målet var ju onsdag så då har jag ju nått det.
Det känns lite tomt att skolan snart är slut och att jag ska ut i verkligheten igen. Det är en rolig och tuff höst som jag har framför mig men jag ser bara möjligheter och inget är omöjligt. Det kommer att bli ett bollande mellan olika jobb, läxläsning, träning för både mig och barnen och mycket jobb för Magnus men det livspusslet löser när vi kommer dit. 

Det jag kommer sakna mest från skolan är gemenskapen. Det är en trygghet att gå till skolan varje dag och träffa alla klasskompisarna. Jag vet att de finns där att snacka och skoja med. Det är ganska kravlöst. In the real world är det ju inte riktigt så. Vi har varit ett brokigt gäng som till slut blev en klass. Det har varit många glada skratt och även en hel del tårar i klassen och jag kommer att minnas mitt år med glädje. En del av klassen kommer jag kanske inte att träffa igen, några kanske nån gång då och då. Det finns ju även de som jag verkligen hoppas att jag kommer att hålla kontakt med många år framöver. De som har berört mig och fastnat i mitt hjärta. Tyvärr är jag en person som är så dålig på att hålla kontakt men denna gång måste jag skärpa mig och verkligen bjuda till.

Ikväll så tränar Elin Stina och jag vårt sista crosstrainingspass ihop. Det känns lite vemodigt men livet stannar ju inte för det. Vi kommer säkert att träna och träffas många fler gånger. Så lätt blir de inte av med den gamla tanten med det goda kaffet:)

Kanoting och fika i Aspö
Roligt plugg på gymmet :)
Alex smakar lite på maten vi lagade. Gott blev det!
Full fokus med Frida på hinderbanan!
Lite massage har det ju blivit oxå 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar