Här finner jag ro

Om mig

onsdag 8 maj 2013

Protein mousse

Ok jag vet att jag är lite sen i svängarna men nu har även jag testat att använda mig av proteinpulver i olika recept. Idag blev det en choklad-mousse som jag hittade ett recept på en blogg.

Halleluja moment vill jag lova! Så himla gott




35 g wheay class choklad (funkar med vilket proteinpulver som helst)
90 g lättmjölk
10 g kakao
kokos till topping om man vill

Vispa pulver och mjölk rejält
Låt den stå i frysen i ca 15 min
Vispa sen med elvisp för att få en mousse konsistens
Toppa med kokosflingor.
Njut!

Totalt enerigivärde : 211 kcal
                                      31.13g protein
                                          7,3 g kolhydrater
                           5 g fett

Här är bloggen jag hittade receptet. Hon har många andra goda saker som jag nog ska testa:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar