Här finner jag ro

Om mig

söndag 19 maj 2013

Dag 30! I made it!

Jaha då var det dag 30 och slut på mina 30 grymma dagar. Är rätt stolt över mig själv att jag fixade det. De sista dagarna har varit lite si så där med matrutinerna men så är det ju när man inte är hemma.

Totalt har jag lyckats mycket bra vågen visar närmare -7 kg.Totalt 30 kg sen jan-12. Så visst är jag supernöjd. Det var mycket länge sedan jag vägde så "lite" som jag gör nu. Igår tog jag på mig en kjol och ett linne och kände mig faktiskt riktigt smal. Huvudet har börjat fatta hur stor jag verkligen var tidigare. Jag kanske till och med kan känna mig lite bekväm i bikini i år. Jag har aldrig varit en människa som har låtit min vikt hindra mig från att t ex visa mig naken i omklädningsrum eller ha bikini på stranden. Folk får tycka vad de vill. Jag är den jag är och ingen behöver titta på mig. Jag är inte bekväm i min kropp men jag skäms inte för den.

Idag har Moa och jag trotsat vädergudarna och gått tipspromenad här i Sjunnen. Det var vi och en tapper själ till. Manne kunde ju tyvärr inte gå pga operationen men han känner sig efter omständigheterna bra och det är ju bra. Matilda är på skolresa och jag hoppas att de har haft bättre väder än vad vi har just nu.
Måste även ta tag i min träningsmotivation men det blir nog imorgon. 

Idag blir det nog en pluggar och slöardag. Jag har ju ett examensarbete och en PT-certifieringsuppgift som ska bli klar. Skolan går mot sitt slut och det känns rätt skönt. Jag behöver jobba lite och känna att jag har lite rutiner i livet. Jag behöver även få ihop lite pengar. Nu efter ett års pluggande börjar det bli lite skralt i kassan.

Ha en bra dag och låt inte regnet hindra er från att göra det ni bestämt er för idag!
Kropp och själ behöver balans






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar