Här finner jag ro

Om mig

söndag 5 maj 2013

Varma vindar och sommar feeling

Sitter här och väntar på att morgonkaffet ska rinna ner i Tassimomaskinen. Mina tankar och funderingar flyter iväg lite.

Tänk vad lite varma vindar kan göra att man får en härlig sommarfeeling. Igår var en sådan skön dag. Solen värmde och vindarna var ganska varma. Sådana dagar gör att energin fylls på och att trots jag ligger på lite matenergi så finns det lite extra i kroppen ändå. Jag börjar fundera på vad vi har för sommarkläder och vad vi behöver köpa. Kanske dax att börja raka benen. Jag brukar ju gå utan strumpor efter 1:maj så det är kanske dax för det nu då. 
Moa har varit ganska förkyld och slak hela veckan men igår kände hon sig lite bättre så vi tänkte åka in en runda till stan och kolla lite på stan. Det var ju lite jippo på gång. En massa gamla bilar skulle ju visas upp :)


Jag hann med en liten löparrunda med intervaller och en styrkedel. Det är skönt att kombinera löpning och styrka ibland. Jag känner att just nu är jag inte direkt löpstark. Min puls går upp ganska fort och jag ligger på ganska lågt tempo för jag blir fortare trött. Styrkan går dock lite bättre. Jag stannade vid skidbacken där det finns en grillplats. Här finns det några stockar och träbockar som man kan använda som hantlar. Så skönt att träna ute. Jag önskar att vi hade ett utegym i Vetlanda kommun. Något att jobba för kanske.


Vi åkte in till stan och mötte upp med mamma och pappa. Efter en liten runda på stan hamnade vi hemma hos dem. Det blev en skön eftermiddag med bara slappande på deras altan. Mamma,Matilda och jag ska ut på äventyr om någon månad så vi planerade lite inför det. Vi ska åka till London direkt efter Matilda har slutat skolan. Det ska bli så roligt att få åka iväg med dem och bara få uppleva saker tillsammans.

Vi avslutade dagen med cruising och Gp-speedway hemma hos mamma och pappa. Moa var ganska sliten så hon och jag åkte hem och såg slutet hemma. Matilda stannade kvar och sov över.

Vi skulle börjat dagen med tipspromenad här i Sjunnen men Moa är så hostig och känner sig inte helt pigg. Det blir nog en lugn dag. 

Ha en skön söndag alla härliga människor där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar