Här finner jag ro

Om mig

tisdag 25 juni 2013

När sötsuget slår till

Jag precis som många andra människor har ett stort sötsug. Skillnaden nu är att jag kan behärska mig mycket bättre än jag gjorde tidigare. Det handlar bara om järnvilja och intala sig själv att jag blir inte lyckligare för att jag äter en chokladkaka. Men ibland blir sötsuget lite för stort och då måste jag verkligen ha något sött. Jag har då ett tips på ett recept som jag tycker funkar ganska bra. Det är en variant på chokladbollar fast jag rullar inte till bollar utan äter smeten som den är. 

Jag har inget mått på hur mycket av varje sak jag lägger i utan testar mig fram för varje gång.

Mixa ca 5-6 dadlar i en matberedare
Tillsätt någon form av nötter t ex mandlar eller hasselnötter
Häll i ca 2 msk vatten eller kaffe så att det håller ihop till en smet
Lägg i kakao och kokos
Mixa lite till.
Njut!

Det finns många god lite smalare alternativ som man kan välja när sötsuget slår till. Mitt enda krav är att det ska vara gott och lätt att göra :)

Ha en skön kväll och testa gärna receptet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar