Här finner jag ro

Om mig

måndag 24 juni 2013

Konstiga stänger och märkliga vikter

Idag har tvättmaskinen gått på högvarv här hemma. Barnen ska på läger och allt ska tvättas av någon konstig anledning. 
Nu verkar det dock som allt har kommit ner i väskorna.
Det kommer att bli lite tomt här hemma utan dem. Fast just ikväll har det varit ett himla liv så jag kanske tycker det blir skönt. Nä skämt och sido visst är det jobbigt att ha två tonårstjejer hemma men visst kommer jag att sakna dem.

Dagen har även bjudit på lite träning. Barnen och jag tog en promenad/joggingtur på eftermiddagen. Det blev en runda i skogen med mycket att upptäcka. Tyvärr så upptäckte även myggen oss och det var ju inte lika kul.

Nu ikväll har jag varit och tränat ett pass med min PT-kund. Hon ville testa Body pump så jag lovade att följa med henne. Jag har tränat ganska mycket pump under perioder av mitt liv men nu var det nog över ett halv år sedan. Det har precis kommit nya stänger med andra vikter och fattningar. Jag vill lova att det var lite bökigt och så var det inte samma vikter. Stången väger lite mer än den tidigare. Jag hade tänkt att ta det lugnt  och det gick väl sådär. När vi kom till bicepslåten skakade jag i hela kroppen. Det bådar ju gott inför morgondagens crosstrainingspass :)

Fick en härlig nyhet ikväll. Stina underbara Stina kommer hit och tränar med mig imorgon. Ska bli så kul att ses igen. Härligt att nästan hela tjejligan är samlad. Elin saknas men det blir fler gånger. Till helgen får jag även träffa den ende killen i järngänget. Alex kommer hem från Finland och ska flytta några dagar för att sedan åka tillbaks och jobba igen. Ja livet går sin gilla gång men till slut så träffas vi här var igen.

Underbara vänner!

Nä nu måste jag hoppa in i duschen börjar lukta lite illa efter kvällens pass.

Ha en skön kväll och ta vara på stunderna livet ger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar