Här finner jag ro

Om mig

onsdag 19 juni 2013

Rastlös och arbetslös

Jag är en person som är van att jobba varje dag. Nu har jag pluggat ett helt år och det har varit intensivt och lärorikt. Det som är det svåra nu är att jag varken jobbar eller pluggar. Jag är inte inte person som gillar att ha får mycket tid över. Alla längtar till semestern och det är även jag van att göra. Nu har jag inget att längta till och jag känner mig lite rastlös. Jag vill känna att jag har något att göra och känna att jag gör någon nytta. Många tycker kanske att de skulle vara skönt att bara slappa och ta det lugnt och ladda batterierna efter ett intensivt år. Tyvärr är jag inte en sådan person. Jag gillar att jobba och ha många saker att pyssla med. Idag har jag dock haft lite kul jobb. Jag har kört ett pass med min PT kund. Hon kämpade på mycket bra och var så nöjd efter passet. Hon lär nog känna lite i benen imorgon men som sagt träningsvärk är bra värk :) 

Som det är nu så känns det som alla jobbar och jag bara har en massa tid över som jag slår dank. Att inte få någon lön och även det ett stressmoment. Nästa vecka ska barnen på UV läger och jag blir ensam hemma hela dagarna. Jätteskönt tycker kanske någon men jag tycker det är så jobbigt när de åker iväg båda två. Det blir så ensamt och tomt här hemma. 

Jag får sysselsätta mig med att fixa och trixa lite inne i massagerummet. Jag hoppas även att jag har lite kunder så jag har nått att göra. Träningen måste jag även ta tag ordentligt så jag inte tappar allt för mycket. Visst skulle jag kunna städa, putsa fönster och rensa garderober men sånt är ju så himla tråkigt så det hoppar jag nog över:)

Ja ja jag hittar nog på något att fördriva dagarna med.

Imorgon drar vi ner till stugan för att fira midsommar med härliga vänner. Magnus och Moa har ju varit och köpt en ny leksak som jag inte har sett än. Ska bli kul att testa nya vattenskotern. Får se om jag vågar köra lite eller om jag håller mig till land.
Först ska vi dock fira Moa som fyller 10 år. Det blir lite skönsång på morgonen och så lite presenter förstås.

Ha en skön midsommar alla och så håller vi tummarna för att vädrets makter är med oss!

10 år imorgon. Stora tjejen nu !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar