Här finner jag ro

Om mig

lördag 20 juli 2013

Hemma en runda

Igår lämnade vi paradiset för några dagar. Vi behövde hem till vår vardag och fixa med lite saker. Det behövs betalas lite räkningar, jobbas lite och annat pyssel. Jag ska jobba lite som massör på Beach soccer SM som anordnas i stan och Manne behövde fixa lite jobb även han.
Det är rätt skönt att få ett avbräck för att kunna längta ner igen.
Lite trx träning, löpning och pw blir det iallafall.
Idag var jag ensam på min morgonpromenad. Det var lite segt för jag ställde mig på vågen innan. Ja jag vet att man inte ska stressa upp sig över vikten på sommaren men fasen jag gör ju det ändå. Jag tränar ganska lågintensivt just nu och håller kanske inte kosthållningen fullt ut. Jag är inte förvånad att vågen visar något kilo uppåt. Det gäller bara att hålla det på den nivån och inte låta den springa iväg mer. Jag har så himla lätt för att gå upp men får kämpa som ett djur för att att gå ner ett hekto. Tyvärr så sätter sig detta lite i mitt huvudet och får mig att må lite dåligt men nu ska jag vända detta och inte låta det påverka mig allt för mycket.

Moa byggde ett fint sandslott
Vi har haft lata dagar i stugan. Eftersom vi har blivit lite säkrare till sjöss tillbringar vi en hel del tid på havet. Även jag har varit ute och styrt båten. Det är framsteg. Vattenskotern har jag inte vågat mig på än. Det blev en sådan där otroligt bra dag i veckan. Vi packade en stor picknick korg med massor av gott och gav oss ut till ön mitt i havet. Även denna gång var vi helt ensamma. Det var helt magiskt. Jag bara satt och njöt. Barnen lekt i sanden, gick på upptäcksfärd och låg och myste på filten. Manne och jag slappade precis som vuxna vill göra med en bra bok och tidning. Vi bara njöt av varandras sällskap. Känslan i kroppen var härlig och det är så underbart att få ge sina barn den upplevelsen. 



Nähe nu ska jag ta tag i livet och fixa och dona lite. Det blir nog ett pass på gymmet idag oxå nu när jag ändå är hemma en runda. Ska bli kul att jobba lite. Jag gillar att se och lära och nya utmaningar är alltid kul
Ha en skön dag i solen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar