Här finner jag ro

Om mig

onsdag 24 juli 2013

WOD 1000 Love it:)

Jag älskar att träna crossfit och all form av cirkelträning. Crossfit är så kul för det går att blanda övningar hur som helst. Man kan köra på tid eller antal varv. Det är högintensiv träning. En wod som det kallas workout of the day kan vara ganska kort men intensiv eller lite längre men lika intensiv. Ingen vila här inte:)
Nu när jag är i stugan har jag inte så mycket redskap med mig. Jag här TRIX band och hantlar. Jag får anpassa övningarna efter det. Denna WOD som jag nu älskar har jag fått från en kompis som är instruktör på gymmet där jag tränar. Den passar så bra just nu. Jobbig som fasen men ack så gött det bränner:) Tack Daniel Hall för den!

Nu tänkte jag ju självklart dela med mig den. Håll till godo och testa gärna:)

WOD 1000

10 kettlebellswing
10 airsquat
10 armhävningar
10 utfallssteg
10 köttbulle
10 burpees
10 stående rodd (trx rodd)
10 crosscrawl
10 ryggresning
10 sit-up

10 varv 

Totalt blir det 1000 reps

Såhär nöjd var jag efter passet. La till några tabataintervaller oxå. Grymt bra pass:) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar