Här finner jag ro

Om mig

söndag 28 juli 2013

Semestern rullar på

Ja som sagt semestern rullar på och dagarna bara försvinner. Jag blir bara latare och latare ja eller kanske inte. Nu börjar vi bli lite rastlösa och vill gärna hitta på saker. Min älskade make har ju inte haft problem med sysselsättningen. Han har snickrat en hel del. Vi har byggt om vår altan här i stugan och glasat in den. Manne gillar att pula lite så för han är det semester. Han är inte den som sitter still i en solstol och läser en bok precis. Grymt fint blev det och jag är så tacksam och stolt över att ha en sådan händig karl. Love you baby!

I fredags var dock största delen av altanen klar och vi bestämde oss för att ta en dagsutflykt till Öland på lördagen. Vi packade en stor picknickkorg och drog iväg tidigt på morgonen. Målet var norra Öland och b la Byxelkroks marknad. Det blev en så härlig dag och vi hann med många stopp på vägen. Det är så härlig när man åker sådär utan ordentligt mål och en tid att passa. Man kan stanna precis var man vill. Vi gick på loppis i Böda hamn och fikade på kajen. Lite inköp blev det för oss alla. Sedan fortsatte vi mot Byxelkrok och gick på marknad. Det var grymt varmt och den glassen satt fint.

Nästa stopp var bad i Byerum. Tyvärr så var det algblomning och lite sämre väder när vi väl kom ner men ett snabbt dopp blev det. Byerums Raukar var verkligen en sevärdhet. Så mysigt att äta vår medhavda matsäck just här. Alla njöt i fulla drag. Här stannade vi länge.

Havsvägen ner mot Sandvik var vacker men lite stenig:) Det blev en snabbfika nere i hamnen. Visst blev det mycket fika men det var det värt:)
Nästa stop var Köpingsvik. Här lockade sporttält och bad. Köpingsviks strand levererade även denna gång. Ett härligt kvällsdopp i den härligt varma sommarkvällen.
Matildas önskan var att få äta på Wilmas i Borgholm och ingen annan hade något att invända på det så det blev en liten tur till Borgholm med innan vi styrde bilen hemåt igen.

Efter en fullspäckad dag var det skönt att krypa ner i sängen igen.

Vi har även hunnit med lite annat under veckan. Vi har en helt underbar liten gårdsbutik som heter Huldas i Harstorp precis utanför Mönsterås. Den besökte vi i fredags och tog en lite fika. Efter det blev det bad på Oknö med lite exotiskt inslag. En cirkus som var på besök badade sina elefanter på badplatsen så vi fick se något riktigt roligt.
Huldas i Harstorp

Trevligt inslag på badplatsen:)
Idag var vi på auktion igen. Några inköp blev det. Moa ropade in en stor gosedjurs hund som vi nu har som husdjur.
Nöjd tjej:)

Jag latar mig inte bara utan försöker träna en del oxå även om det inte blir på så hög nivå. Jag har som mål att försöka göra något varje dag. Idag blev det WOD 1000 och lite TRX övningar efteråt. En sak har jag dock insett och det är att morgonträning inte är min grej. Visst det är skönt att gå ut och gå en pw på morgonen ibland men ska jag orka att träna lite mer så är kvällsträning bäst. Nu har jag testat en gång för alla och jag har kommit fram till samma sak återigen så nu plågar jag mig inte mer. 

Nu ska jag njuta av en vecka semester till innan allvaret sätter igång igen. Ha bäst och njut av tillvaron var du än är. Det behöver inte vara på en solig strand någonstans på en chaterresa det kan precis lika gärna vara hemma på din soliga balkong. Bara man får tillbringa tiden tillsammans med dem man tycker om.

Over and out för idag. Bamsekram till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar