Här finner jag ro

Om mig

torsdag 11 juli 2013

Underbara semester!

Nu har vi äntligen kommit ner till lugnet och harmonin i Nydala, Mönsterås. Semesterkänslan har verkligen infunnit sig. Vi har hunnit med en hel del fast vi bara tar det lugnt.

Stugan here we come!
Barnen och jag åkte ner redan i måndags och nöjet av känslan av att få bara vara. Mamma och pappa har sin husvagn uppställd i Timmernabben någon mil här ifrån så de kom ut på kvällen och grillade lite. Vi hann med lite bad och måla snygga sommarnaglar oxå.

Snygga sommarnaglar!


Gillar inte att vara med på bild men hänger med på pw iallafall:)

Så var det ju det här med att förändra en vana. Jag är ju ingen morgonmänniska som jag skrev tidigare men skamm den som ger sig. Jag började mina 21 dagar i söndags och än så länge har det hållit i sig. Tyvärr så har jag problem med ett löparknä. Igår så gjorde det fruktansvärt ont. Att gå och jogga varje dag blev lite får mycket för knät och jag överbelastade det lite. Jag är otroligt dålig på att sträcka ut så jag får skylla mig själv lite. Men med hård massage, stretch och voltaren har jag sovit ganska bra inatt. Idag tog Magnus och jag cyklarna istället. Jag fick låna Mannes nya fina cykel (fast han gnällde lite:)). Det kändes bättre få knät och det blev en runda på ca 2,5 mil. Härligt! Det enda problemet med morgonträning är att jag blir så fruktansvärt hungrig efteråt. Skönt att ha gjort träningen för då har man hela dagen på sig till annat. Detta är nog något som jag kan tänka mig att göra på semestern men sen fixar jag nog inte det. Härligt att få med sig en träningskompis oxå.

Glada och nöjda efter en skön cykeltur:)




Semester här nere är precis så där härligt skönt som jag vill att det ska vara. Vi badar, plockar blåbär, solar, spelar kubb, äter glass och bara njuter. Igår var vädret inte jättekul så vi åkte in till Kalmar och gick på Kalmar länsmuseum. Det var verkligen intressant att se på hur de har tagit upp delar av fartyget Kronan. 

Gofika på museét

Idag är det marknad inne i Mönsterås så nu är det dax att hoppa in i duschen.
Ha en härlig dag både ni som jobbar och ni som har semester.
Jag lovar att uppdatera lite sporadiskt men inte så ofta. Vill ni så följ mig gärna på instagram proffe10.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar