Här finner jag ro

Om mig

söndag 7 juli 2013

Tillbaka på banan!

Vår familj har ett stort intresse som vi delar. Motorcyklar! Matilda var 3 1/2 när vi köpte hennes första cross. Hon var en tuff liten tjej som stolt körde på sin lilla hoj. Vi har under åren sett ganska många crossbanor i alla olika väder. 
Moa tog över syrans cyklar och på den vägen har det varit nu några år. De har aldrig varit sugna på att tävla men gillar att träna och köra i egen takt. Förra säsongen körde de inte så mycket och vi funderade på att sälja cyklarna men så i år blev Moa lite sugen igen. Matilda var väl inte jätte sugen men så igår så lastade vi cyklarna och drog ut till Björkebys endurobana. Matilda har en grym balans och trivs bäst att köra i skogen så denna banan passade henne mycket bra. Hon har inte kört på nästan ett år men satte sig på och gasade iväg som hon inte hade gjort något annat.

Det var grymt roligt att se dem köra igen. Moa har kört lite på crosskolan men jag har inte sett henne köra. Matildas körglädje var verkligen underbar. Hon trivs verkligen på cykeln igen. Vilken tur att vi inte sålde den!
Svettigt var det dock och vi var nästan ensamma på banan men skam den som ger sig.
Det finns inget roligare som förälder än att se sina barn göra något som de verkligen trivs med och stoltheten när de klarar av utmaningar. Att de sedan har en pappa som ger beröm och coachar dem igenom svårigheter gör ju att de växer några cm bara det:)

Magnus började tävla för många år sen. Jag har stått i många depåer och varit nervös. När han kom in med ilska och svarta ögon visste jag att han var taggad och att det gick bra. Kom han in med lugn och lojt intryck fick jag pusha lite mer. Tyvärr har skador gjort att han inte har kunnat tävla så mycket. Mitt intresse har svalnat lite men nu känner jag att det kommer tillbaks. Jag känner ett sug efter gemenskapen igen och viljan att pusha och planera upp tävlingar. Jag hoppas att Matilda och jag kan köpa en cykel till nästa år som vi kan dela på så även jag får köra lite. Som det ser ut nu så håller jag mig nog på benen men snart så vill jag  upp på 2 hjul. Jag har testat köra lite när Manne hade lite mindre cyklar men nu vågar jag mig inte testa det monster som han kör på.




Girlpower! Våga utmana!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar