Här finner jag ro

Om mig

söndag 18 augusti 2013

Firat en tonåring


Hipp Hipp Hurra idag är det din dag! Grattis Matilda på din 13 års dag. Nu har vi officiellt en tonåring i huset.
Vi sjöng och hurrade idag på morgonen. Kommentaren från den sovande tonåringen var :- Kunde ni inte väntat en timme till. Ja se ungdomar:)

Många tycker det känns lite vemodigt att deras barn växer upp och blir mer självständiga. Jag känner inte riktigt så, inte än iallafall. Jag ser det som en del av deras utveckling och deras väg genom livet. Att våga stå på egna ben och göra egna val . Ibland kan det dock vara svårt att förstå deras val men det är ju viktigt att jag som vuxen låter dem välja och känna att de har gjort rätt eller fel val. Jag finns alltid där och stöttar och tröstar om det blivit lite fel. Jag försöker lära mina barn att våga utmana sig själva. Det gör att de lär sig mycket om sig själv och sin egen förmåga. Jag talar om för dem att de alltid kan komma till mig eller deras pappa och det är något som gått snett. Jag kräver inte av mina barn att de ska vara bäst i skolan eller sätter krav på dem i deras idrotter. Jag försöker få dem att förstå att bara man gör sitt bästa så kommer man långt i livet. 

Matilda har alltid varit en självständig unge som gått sin egen väg genom livet. Mor och dotter har väl inte alltid dragit jämt, men det är väl så det ska vara. Matilda och jag är otroligt lika på många sätt så vi lär väl ha många fler meningsskiljaktigheter.

Jag är stolt och lycklig över att ha fått sådana härliga ungar, även om de ibland driver mig till vansinne:)

Tänk att jag är så ung och har ett barn på högstadiet. Det ni, det är rätt bra det haha
Filosofen har talat

Ha en skön söndagskväll och imorgon är det måndag igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar