Här finner jag ro

Om mig

torsdag 15 augusti 2013

Myser på gymmet

Just nu är jag inne i någon form av ingemansland när det gäller träning.  Jag har inte fått in några bra rutiner och gruppass lockar inte. Som tur är så börjar mitt favopass på tisdag. Crosstrainingen har en förmåga att ta fram det bäst men även det sämsta i mig. Sista passet jag gjorde innan semestern var ju verkligen ett bottennapp.

Efter sommarens många löppass så är det skönt att komma in i gymmet och mysa lite. Idag var jag inne på förmiddagen och då är det inte så mycket folk. Jag har oftast inte en plan över vad jag ska träna när jag kommer in. Eller plan och plan jag vet vilka muskelgrupper jag vill träna men kanske inte direkt vilka övningar det blir.
Jag gillar ju att träna rygg så idag blev det mest rygg, lite armar och avslutningsvis mage.

På mitt gym har de gjort ett rum som är lite crossfit inspirerat. Där står det lite olika wod som man kan testa på. Idag började jag med en kortare som lite uppvärmning. Skönt att få upp lite puls innan man kör styrka. Det blev detta:
10 boxjump
15 wallball
20 KB swing
50 st hopprep
*3 varv

Efter det fortsatte jag med stående rodd med stång, några chins och ryggresningar. Sen blev det lite biceps och triceps i kabel. Magövning och sen latsdrag. 
Till sist avslutade jag med fyra olika magövningar som jag körde 2 varv.
Det blev ett ganska bra pass och jag är nöjd.

Nu ska jag in till kliniken och massera lite och sen blir det kvällsmöte med förskolejobbet.

Ha en skön torsdag och vet ni vad imorgon är det FREDAG! High five på det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar