Här finner jag ro

Om mig

onsdag 21 augusti 2013

Lite trött i ögonen...


Ögonen börjar bli lite dimmiga och jag känner mig allmänt seg. Det har varit en vecka med lite lite sömn och många tankar i huvudet. Jag planerar och funderar, sitter vid datorn hela kvällarna. Jag lyssnar på telefonkonferens och skriver reklamblad.
Just nu är det mycket som händer i mitt liv. Det är roliga saker som gör att jag utvecklas och trivs med det jag gör.
Att jobba med hälsa och välmående är nog det roligaste man kan göra.
Jag känner ett lugn i kroppen när jag kommer in till kliniken och får ta hand om andra. Det ger mig så otroligt mycket. 

Nu ska jag utveckla min verksamhet lite och ska börja sälja Herbalife. Jag har funderat en hel del innan jag bestämde mig. Jag vill absolut inte sälja något som jag själv inte tror på. Jag vill inte bli en försäljare som bara vill tjäna pengar på andra. Jag vill kunna få andra att må bra. Jag tror ju på att bra kost är viktigt och att man ska äta riktigt mat. Tyvärr lever vi i en stressad värld. Ibland räcker inte tiden till att fixa med ordentlig mat. Då är det lätt att det blir snabbmat eller något dåligt halvfabrikat. Herbalife är då ett mycket bra komplement till detta. Vill man gå ner i vikt så finns det inga genvägar. Man måste dra ner på energi intaget (kcal) och öka förbränningen genom träning. Det är det enda som gäller.

På tal om att öka förbränningen.Igår var jag på terminens första crosstrainingspass . Känslan innan passet var skräckblandad förtjusning. Man vet aldrig vad som ska hända. Det enda man vet är att det kommer att bli skit tufft. Inga nyheter där inte. Det var ett mycket bra pass och som vanligt sketa tufft. Känslan efteråt var: Hög som ett höghus av endofiner. Härlig känsla!

Magnus är i väg och jobbar denna veckan så barnen och jag får klara oss själva. Det har gått jättebra. Skolstarten var spännande och munnarna går för fullt när de kommer hem av allt nytt som de ska berätta. Det är härligt att höra dem prata även om jag ibland inte alltid hänger med på allt de säger. 
Matilda har verkligen hittat rätt och jag hoppas att det kommer att bli roliga år på högstadiet. Det kommer nog att bli tufft med läxor men det fixar vi tillsammans.

Nähe nu ska jag nog snart ta och lägga ner huvudet på kudden och försöka sova lite.

God natt världen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar